RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kundene slakter Ruter


Thore Gulbrandsen mener prisene til Ruter ikke står i stil med tilbudet.
Thore Gulbrandsen mener prisene til Ruter ikke står i stil med tilbudet.
De reisende jubler ikke over prisøkningen på kollektivtransport.

TVEITA: – Jeg mener at prisene ikke er i nærheten av å stå i stil med hva Ruter tilbyr av både avganger og service, sier Thore Gulbrandsen fra Tveita.

I mars i fjor økte Ruter prisene på kollektivtransport i Oslo og Akershus igjen. Nå har de gjort det igjen. De nye prisene trådte i kraft 1. februar.

Lokalavisen Groruddalen traff flere brukere på bussholdeplassen på framsiden av Tveita senter, dagen etter at prisene ble skrudd opp. Samtlige ga Ruter det glatte lag.

Sterke meninger

Guldbrandsen bruker kollektivt stadig vekk, men prisene er han lite imponert over.

– For meg framstår Ruter som et selskap uten ledelse, organisasjon og kultur, og derfor er prisøkningen ekstra provoserende, raser han.

Og Gulbrandsen, som tar T-banen hver dag, har liten tro på at økte billettpriser vil bedre noe som helst.

Les også: - Uakseptabel prisøkning

Savner ydmykhet

– Før skyldte de på vognene når de var forsinket, nå klager de på skinnene. Og når de først er forsinket klarer de ikke engang å gi skikkelig beskjed.

– Ruter burde jo heller vært ydmyke og senket prisene, sier Gulbrandsen.

Han får støtte av busspassasjer Lasse Strandbø:

– Det virker som at Ruter tenker motsatt av alle oss andre. Hvis de ønsker å spare miljøet ved at flere reiser kollektivt, må de jo senke prisene. Denne prisøkningen er bare dum.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere