RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

JUMP, SUCKER: Man kjenner faktisk et sug i magen når man tar løpefart og kaster seg utfor de høyeste bygningene i New York.
JUMP, SUCKER: Man kjenner faktisk et sug i magen når man tar løpefart og kaster seg utfor de høyeste bygningene i New York.

Mayhem på Manhatten

Prototype har tilløp til genialitet, men bærer preg av å være uferdig

SPILLVERKET.NO: Endelig er jeg alene. Gjemt bak en sofapute ligger Prototype, spillet jeg har gledet meg til i så lang tid.

Ingen skal komme mellom meg og min Xbox ikveld. Ingen!

Den grønne sirkelen begynner å snurre flørtende mot meg og jeg henter frem den store skålen med ostepop. Nu skal der drepes...

Dangerous

Introduksjonen tar oss rett til et slags postapokalyptisk New York. Der møter vi Alex Mercer, en ganske uvanlig mann.

Han våkner til live på en båre på likhuset og husker absolutt ingenting av sitt tidligere liv.

Han spretter opp og legger på sprang, bare for å bli jaktet ned og beskutt av store militærstyrker. Men selv etter flere salver bly, klarer Alex fortsatt å sprette over bygninger og komme seg i skjul.

Her er det definitivt et eller annet som regelrett stinker av muffins.

Her finner du den offisielle beskrivelsen av Prototype

Off the wall

I rollen som Alex blir man sendt ut på hodeløse oppdrag med hele Manhattan som scene.

Å bruke New York for katastrofescenarioer som dette er vel ikke direkte originalt, men det funker. Spesielt om man selv har avlagt byen et besøk, vil man finne stor glede i å hoppe rundt på de mange skyskraperne og tråle gatelangs i det store eplet.

Og ja, man kjenner faktisk et sug i magen når man tar løpefart og kaster seg utfor de høyeste byggene i byen. Heldigvis for Alex så tar han ikke skade av slikt.

Les også Spillverkets anmeldelse av Bionic Commando

Beat it

Prototype, er et underholdende actionspill som lar deg ta kontrollen over en ganske uvanlig superhelt og slippe ham løs i Manhattans gater.

Selv om spillet har tilløp til å være genialt, ønsker man å oppnå mer med spillet enn hva man kan levere.

Resultatet er at man biter over for stort og spillet ender opp med å føles uferdig på mange områder.

Bevegelsene burde vært mer sømløse, knappeoppsettet mer brukervennlig, den kunstige intelligensen mer tilstedeværende, siktingen mer presis og bevegelsene mer sømløse. Her burde man jobbet mer med finjusteringen, før spillet ble slengt ut på markedet.

Og jeg som hadde gledet meg så fælt. Jeg blir sittende med en bismak i munnen og føler ikke at spillet har levert i nærheten av sitt potensial. Kanskje er det bare ostepopen...

Les hele anmeldelsen av Prototype på Spillverket.no

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere