Mer SUV-aktig Hilux

MER SUV: Hilux med stabilitetskontroll og traction, sier du?! Jepp, det er et faktum. (Modellen til venstre er en Arctic Truck-versjon)

MER SUV: Hilux med stabilitetskontroll og traction, sier du?! Jepp, det er et faktum. (Modellen til venstre er en Arctic Truck-versjon)

Nyeste generasjon Toyota Hilux kommer med treliters motor og mer personbil-finish.

D-Cab med treliters motor.

Mer personbil-finish innvendig.

Nyeste generasjon har fått er ansiktsløft.

Forrige generasjon.

Hilux er Norges mest solgte pickup.

Arctic Truck-versjin til venstre.

Det kanskje mest interessante for potensielle Hilux-kunder er at bilen nå kan fåes med en treliters motor på 171 hk, som den har arvet fra Land Cruiser.

Treliteren kan imidlertid kun leveres til D-Cab-modellen (dobbelkabin), og kommer med differensialbrems bak (ikke mekanisk sperre). SR5 kalles den enkleste treliteren, og kan leveres med 5-trinns automatgir og automatisk klimaanlegg.

Nærmer seg SUV

Toppmodellen i den nyeste Hilux-generasjonen heter 3.0 D-Cab SR+. Den er utstyrt med 17 tommers aluminiumsfelger, skinnseter, cruisekontroll og elektronisk stabilitets- og veigrepskontroll. SR+ kommer derfor verken med differensialbrems eller mekanisk sperre.

- Toyota har fokusert kjøreegenskapene, og Hilux nærmer seg SUV når det gjelder komfort og kjøregenskaper, sier Egil Svendsen, produktsjef varebil i Toyota Norge.

Ansiktsløftet

Alle modellene, inkludert storselgeren X-Cab, kommer med mindre justeringer som mer skrånende frontrute, slik at luftmotstanden er redusert med 7,5 prosent, ny senterkonsoll og baklem med lås.

I tillegg er fronten ansiktsløftet. Grill, tåkelys og lykter er endret, og støtfangeren er festet til karosseriet i stedet for til rammen.




Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.