RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nå får de posten sin


Anne Mette Hårdnes.
Foto: Leieboerforeningen.
Anne Mette Hårdnes. Foto: Leieboerforeningen.
Etter at Lokalavisen Groruddalen skrev om de ødelagte postkassene, ble de reparert dagen etter.

STOVNER: I forrige avis skrev Lokalavisen Groruddalen om beboerne i Stovner senter 1, som ikke hadde fått posten sin på to måneder. Ramponerte postkasser ble ikke utbedret av utleiefirmaet Nordisk eiendomsforretning AS, som heller ikke svarte på telefonen.

Postkassene ble reparert dagen etter at saken stod på trykk. Men Leieboerforeninga sier at beboerne også kunne ha tatt skjea i egne hender.

Leietakerne kan utbedre postkassene selv, og trekke fra utgiftene på neste husleie, sier advokatfullmektig Anne Mette Hårdnes i Leieboerforeningen.

Leieboerforeningen ivaretar leieboeres interesser overfor utleiere, myndigheter og andre. De har noen av Norges fremste boligjurister i ryggen.

Når leietakerne gjentatte ganger har forsøkt å komme i kontakt med utleier uten å få svar, kan de utbedre dette selv. Det enkleste er da å trekke fra utgiftene på neste husleieinnbetaling, presisere dette, og gjerne sende inn kopi av regningen, sier Hårdnes.


Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere