RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Oslo får ny super-bussrute

Den nye bussruta skal gå gjennom store deler av Groruddalen, via indre by og til Nydalen.
Den nye bussruta skal gå gjennom store deler av Groruddalen, via indre by og til Nydalen. Foto: Arkiv
Sist oppdatert:
Skal binde sammen arbeidsplasser, kjøpesentre og boligområder.

GRORUDDALEN: Det er i all hovedsak Groruddalen som får glede av den nye busslinjen, som skal gå fra Tveita til Nydalen.

Det er 58-bussen, som får ny og utvidet rute, som vil binde Groruddalen sammen fra Tveita til Bjerke, Vollebekk og Haraldrud, videre via indre by, ved Sandaker, Torshov og Sinsenkrysset, og opp til Nydalen. 

Etter ønske fra de reisende

Dermed blir linjen en ny tverrforbindelse i Groruddalen, som knytter sammen flere store arbeidsplasser, kjøpesenter og boligområder.

- Vi ser at det har vært ønske om flere tverrforbindelser i Groruddalen, og vi håper nå at 58-bussen kan dekke et behov som har vært ytret fra våre kunder, sier Martin Hinsch, kommunikasjonsrådgiver i Ruter.

Utvider rutetiden

Buss 58 vil i tillegg begynne å kjøre hele dagen mandag til fredag, samt begynne å kjøre på lørdager. Mandag til fredag kjører bussen 15-minuttersrute i rushtiden, og 30-minutters rute resten av dagen.

Lørdager kjører bussen 30-minutters rute hele dagen.

- Det vil bli satt opp et nytt stoppested ved i Hans Nilsen Hauges gate ved Sinsen t-banestasjon, slik at bussen slipper å kjøre gjennom de trafikkerte gatene rundt Storo. Fra Sinsen går den nye traséen videre mot Bjerke, Vollebekk, Alnabru og Tveita. Vi tror dette vil bli et godt tilbud for de som ønsker å reise på tvers av Groruddalen, avslutter Hinsch.


Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere