Gå til sidens hovedinnhold

Oslo får nye reklametårn

Nye reklametårn er på vei. Forhandlingene om å bli kvitt de forhatte tårnene står på stedet hvil.

Dermed vil man i løpet av februar se et titalls nye reklametårn her i Oslo. Dette skjer til tross for vedtaket i bystyret om at de reklamefinansierte nedstigningstårnene skal vekk.

I følge NRK hevder byrådet at Oslo kommune forhandler med Hafslund om å bli kvitt tårnene, men Hafslund på sin side hevder at forhandlingene knapt kan kalles forhandlinger og at Hafslund er feil forhandlingspart.

Det er reklameselskapet JCDecaux som eier og driver tårnene. Oslo kommunes plan- og bygningsetat godkjente utplasseringen av 60 tårn uten politisk behandling.

Rundt 40 er satt opp.

Hafslund mener derfor at byrådet må forhandle med JCDecaux siden det er de som står for inntektene til tårnene.

Men Merete Agerbak-Jensen vil fortsatt holde JCDecaux utenfor.

- Vi har ikke noen kontrakt med JCDecaux, og for oss er det naturlig å ta dette gjennom Hafslund, sier hun til NRK.

Reklame

KANONSALG: Halv pris på bestselgere hos Oakley