RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Outlander drar Mitsubishi

Det er ikke å legge skjul på at i jubileums-året (30) går ikke Mitsubishi-salget akkurat så det suser. Og det er egentlig rart, for nå står det så mye bra "på stallen" at det burde friste mange.

Sterkeste alternativet, og den som virkelig drar Mitsubishi-lasset, er Outlander - 4-hjulstrekkeren. Ganske raskt etter at den kom ut fra MotorForum på Abildsø og andre forhandlere, fanget den bilfolkets interesse. For her fikk man en robust og arbeidsvillig krabat som ikke kostet all verden, og som det var lite problemer med. Ikke så å forstå at det er den mest aktuelle "ut-i-terrenget"-bil, men hvem har bruk for det? Derimot en godbit for de som både skal ha hverdagsbilen og problemfri kjøring til hytta. Høy oppunder og med trekk på alle fire betyr at det er mye som stopper den.
Outlanderen har blitt videreutviklet, og nå er det også et alternativ for dem som både krever god fremkommelighet og mye krefter. Modellen heter Mitsubishi Outlander Turbo.
Her snakker vi om en virkelig kraftpakke. Ikke for stor, ikke av de ekstreme terrenggående, men kort og godt all-rounderen.
Det som imidlertid er litt synd, er at det forsvinner en del plass inne i bilen. Hjulbuer og overføringer krever sin plass.
Men du all verden - vi trivdes i turbu-outlandern. Vi fikk det morsomme trøkket, og problemet med å finne ordinær parkeringsplass, ble kompensert med at vi tok en grøftekant i bruk hvor andre ville ha problemer med både å komme nedi - og opp av igjen.
Outlanderen selger greit og i dobbelt forstand kan man si at den drar Mitsubishi-lasset. Men skal man sikre seg den sterkeste hesten, krever det betydelig uttelling fra kontoen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere