RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

På kjærlighetskrus


Nina Frydenlund og Magnus Hatlemark håper på å finne kjærligheten gjennom en kaffekopp.
Nina Frydenlund og Magnus Hatlemark håper på å finne kjærligheten gjennom en kaffekopp. Foto: Foto: Karl Andreas Kjelstrup
På jakt etter kjæreste? Nå kan du plutselig få den store kjærligheten rett i hendene!

NYDALEN: Og det mens du bestiller kaffe.

2000 pappkrus

Nettdaterne Magnus Hatlemark (32) og Nina Frydenlund (34) får i ukene framover prøvd ut en helt ny arena å møte potensielle kjærester. Nettdatingtjenesten Match.com og kaffebarkjeden Kaffepikene i Nydalen har valgt ut de to kjærlighetssøkerne, som har fått trykket opp sine profiler på til sammen 2000 pappkrus.

– Dette blir spennende, og litt annerledes, sier Magnus, opprinnelig Nordberg-gutt, nå bosatt på Bislett.

Han har hatt profil på Match.com, Nordens største nettdatingtjeneste, i to og en halv måned. Da Match.com ville bruke ham i kampanjen, var han ikke vanskelig å be.

– Det hadde vært hyggelig å finne en kjæreste på denne måten. Jeg håper jo at det kan øke interessen. Men å si at jeg forventer at det skal skje, vil vel være å ta i litt, smiler Magnus.

– Det kan jo bli en god historie å fortelle barnebarna, sier Nina.

Jenta fra Kampen var litt skeptisk først, men da en nær venninne fant kjæresten på nettet, fant hun ut at hun burde prøve selv.

– Jeg tror det blir kjempegøy. Så får vi se om det er noen som tar kontakt, eller om de bare kaster koppen, sier Nina.

Vanligst å sjekke på nett

Hanna Bergholm, nordisk markedsdirektør i Match.com, har gode kort på hånd. En fersk undersøkelse utført av TNS Gallup, på oppdrag fra Match.com, viser at nettdating nå er den vanligste måten for dem mellom 25 og 60 år å møtes på her i landet.

Det har skjedd en revolusjon på ti år i måten vi tenker rundt det å finne en kjæreste. Men til tross for at 23 prosent av nordmenn finner sin partner på internett, er det mange som fortsatt oppfatter nettdating som litt tabubelagt, sier Bergholm.

Hun mener situasjonen er en annen i Sverige. For til tross for at det er omtrent like mange nettdatere her som hos söta bror, er vi litt mer redde for å snakke om det. Kaffekoppkampanjen har tidligere blitt gjennomført i Sverige med stor suksess, nå håper Bergholm på det samme i Oslo.

– Undersøkelser viser at 46 personer finner kjærligheten hos oss hver dag, og de er alle slags mennesker. Det er det vi vil vise fram med dette. Vi løfter fram to av våre fantastiske onlinedatere, og gir dem en ekstra mulighet til å skille seg ut fra de 450.000 andre medlemmene våre, sier Bergholm.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere