Gå til sidens hovedinnhold

Reklamefilm fra Lyn

Kitchen har utviklet et kreativt konsept for fotballklubben Lyn, som nå strekker seg ut på filmlerretet. Dette er Lyns første reklamefilm på kino, som i løpet av høsten vil gi kinobesøkere et ærlig inntrykk av hvordan vestkantklubben vurderer sine motstandere.

─ Vi har videreutviklet radiokonseptet, hvor vi tar utgangspunkt i det klassiske vestkantderbyet. Selv om Lyn sliter sportslig i serien nå, håper vi reklamefilmen kan være med og skape begeistring, forteller Haakon Dahl, daglig leder i Kitchen reklamebyrå.

Min pappa er sterkere enn din pappa

De første som får gjennomgå en verbalt brutal sklitakling og ufin albuebruk er småguttene i Bærum.
─ Lyn har lange, gode tradisjoner og har vært med i gamet lenge, mens Stabæk kom seg opp og fram via et annet reklamebyrå en gang på 90-tallet, kommenterer Dahl.
Det er Kitchens kreative team Thomas Askim, Christian Hygen, Eirik Stensrud og Per Erik Jarl som står bak ide og utvikling av konseptet, og de har ikke vært nådige.
─ Det er alltid morsomt å harselere litt med motstanderlag, og her er jo utgangspunktet at man skal slå dem. Dette er den første av flere kommende Lyn-filmer, som på en humoristisk måte favner om fordommer i forhold til de ulike lagene, sier Hygen.
─ Vi har fått lov til å kose oss med herlige fordommer mot harrytasser fra Drammen, trønderbarter, selvgode bergensere, tamme vikinger fra Stavanger og slappe vitser fra Tromsø, legger Askim til, og avslører mulige oppfølgerfilmer.
Kitchen har i prosessen leid inn Tilnærmetlik, som har bidratt med animasjon på filmene, og Sagveien Resort har stått for lyd.

På ballen

Lyn er godt fornøyd med pappagutt-filmen, og håper motstanderne vil se humoren i det hele.
─ Filmen spiller på selvironi i forhold til begge klubber, og underbygger fordommene på en humoristisk måte. Budskapet spiller litt på Ingebrigt Steen Jensens utlegg om pannebåndkultur i norsk fotball - en kultur som paradoksalt nok foreligger sterkest i hans egen klubb, Stabæk! Derfor synes vi denne filmen både er morsom og ærlig, sier Joakim Andersen, informasjonsansvarlig i FC Lyn.

Reklame

KANONSALG: Halv pris på bestselgere hos Oakley