Rendyrkes som handlegate

Øystein Aurlien er den første sentersjefen på Ullevaal Stadion Shopping. Handelsområdet er i ferd med å få et skikkelig løft, også hva gjelder felles profilering utad.

Øystein Aurlien er den første sentersjefen på Ullevaal Stadion Shopping. Handelsområdet er i ferd med å få et skikkelig løft, også hva gjelder felles profilering utad. Foto: Foto: Karl Andreas Kjelstrup

Flere tilbud, bedre skilting, nytt navn og ny profil er virkemidler når Ullevaal stadion shopping styrkes som områdets handlegate.

Klikk på bildet for å forstørre.

Fra Bekkelaget: Jeg trodde det bare var noen få butikker her, men det er jo stort og flott, sier Karin Stokke.

Klikk på bildet for å forstørre.

Øystein Aurlien vil lage torg på denne plassen, foran H&M og Barnas Hus. Til sommeren kan du kanskje nyte kaffen her?

ULLEVAAL STADION: Øystein Aurlien er ansatt som den første senterlederen på Ullevaal Stadion Shopping.

Ugrei fortid

Aurlien rister lett på hodet over parkeringskaoset som preget stadionområdet i lang tid. I sommer kom endelig avtalen mellom grunneierne sentereier Vital Eiendom og Ullevaal Stadion AS i orden.

Les også: Nå er det slutt på parkeringskaoset.

– Og nå har det blitt så bra og enhetlig. Statens vegvesen er i gang med å skilte om innkjøringen via rundkjøringen i Berg-krysset slik at folk skjønner at de kan kjøre rett i P-huset. Det vil ta trafikkpresset fra Sognsveien, sier Aurlien.

Nytt navn

Vitals handelsområdet på Ullevaal består av cirka 30 butikker på til sammen 11.500 kvadratmeter. I tillegg kommer Ica, Milsluker’n, Dolly Dimples, Fotball Shop og Burger King, som leier hos Ullevaal Stadion AS.

– Men, disse butikkene ønsker og bør også være med i samarbeidet og satsingen videre. Det samme gjelder Elkjøp på andre siden av Sognsveien. Kundene ser på oss som én enhet. Det må vi ta inn over oss. Nå vil vi gjøre dette til «gågata på Ullevaal» sier Aurlien.

Området skal fremover profileres som ett handelsområde – under et nytt navn.

– Vi vil bevare Ullevaal stadion-navnet, med to a-er. Foreløpig jobber vi med navnet «Handelsområdet Ullevaal stadion». Vi vil fremheve dette som lokalmiljøets handlegate, og bli førstevalget til folk på Ullevål, Nordberg og Tåsen, sier Aurlien.

Fra januar 2011 vil nytt navn være på plass, men allerede i november kles handlegaten i julelys, og et 15 meter høyt juletre tennes på «torget» foran H&M lørdag 27. november.

– Vi håper å få et av de lokale skolekorpsene til å spille. Vi vil gjerne ha kontakt med lokale lag og foreninger, og viderefører det gode samarbeidet med Ullevål IL om Bergbanen, sier han.

Omsetningsrekord

Ennå står noen lokaler ledige, men forhandlinger med nye leietakere er godt i gang. Og interessen for Ullevål er stor, skal vi tro Aurlien.

– Dette området har et kjempepotensial. Omsetningen på Ullevaal stadion shopping vil sette rekord i år, så langt har vi hatt en vekst på 25 prosent fra i fjor.

Skobutikk og konsepter som retter seg mot barnefamilier står høyt på senterlederens ønskeliste.

– Og på plassen foran H&M vil det gjøre seg med flere benker og en uteservering som supplerer de kafé og restauranttilbudene vi har i dag, sier han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.