RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bjørn Rydmark
Bjørn Rydmark

Revurderer avgiftsparkering

Oslo Sporveier vil på et hastemøte i dag vurdere innføringen av betalingsparkering på Skøyenåsen på nytt.

Skøyenåsen: Det er mulig dette var en forhastet avgjørelse. Vi skal ha et møte på torsdag hvor dette er tema, opplyser informasjonssjef i Oslo Sporveier, Bjørn Rydmark til Nordstrands Blad.

Skulle hindre misbruk

Fra nyttår ble det innført betalingsparkering på plassen ved Skøyenåsen T-banestasjon. Tomten eies av Kollektivtransport AS, som er et datterselskap av Oslo Sporveier.

Jobben med skilting og håndheving av de nye parkeringsbestemmelsene er satt bort til EuroPark. Det koster sju kroner per time eller 40 kroner i døgnet for å stå på plassen.

Den offisielle grunnen til at det ble innført avgift var for å forhindre at folk som ikke reiser kollektivt misbruker parkeringsplassen. Men siden det ikke er forretninger eller industriområder i nærheten er ikke dette et tema på Skøyenåsen.

For fort i svingene

Vi har 100- til 125 000 kroner i årlige utgifter til vedlikehold av plassen, men her har det gått litt fort i svingene. Målet vårt er flere reisende til T-banen og da må vil legge forholdene til rette og ikke gjøre slik at kundene flykter fra oss. Dette tar vi på egen kappe, sier Rydmark.

Oslo Sporveier har fått en del reaksjoner fra kunder etter at avgiftsparkeringen ble innført fra nyttår.

Vi har fått henvendelser fra kunder som mener dette er urimelig. Vi ønsker flere reisende og er opptatt av hva kundene mener. Målsettingen er å legge til rette for innfartsparkering, sier Rydmark.

Følg med på www.noblad.no for å få de siste oppdateringene etter møtet på torsdag.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere