Ruter beroliger passasjerene

Trafikksjef Tore Bogen i Ruter tar henvendelsen fra Eva Oseth alvorlig.

NORDSTRAND: Vi har fått en del klager om dette, også fra andre kanter av byen. Det er en sak vi må følge opp via vår operatør Norgesbuss som kjører bydelsbussen, sier Bogen.

Han tror noe av årsaken til manglende stempling kan skyldes at man i øyeblikket bruker både det gamle og det nye billettsystemet parallelt.

Brukerfeil og barnesykdommer kan oppstå. Men uansett: billettene skal stemples! sier han.

Når det gjelder frykt for at rute 75 A skal legges ned, kan han berolige alle passasjerene.

Den skal ikke legges ned. Tvert om, forsikrer han.

Tore Bogen forteller også at manglende betaling ikke betyr at Ruter mister oversikten over antall passasjerer. Tellingen ivaretas av et automatisk system i dørene.

Vi vet nøyaktig hvor mange som går på og av bussen. Dette legger vi til grunn i våre statistikker. Ikke hvor mange som betaler, forklarer han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag