*Nettavisen* Nyheter.

Sand i maskineriet

ØRKEN: Deadly Creatures så ut som en oase ved første øyekast, men det viste seg å være en luftspeiling.

At man er en motbydelig edderkopp gjør det ikke noe morsommere å være i ørkenen.

Klikk på bildet for å forstørre.

 

Klikk på bildet for å forstørre.

 

Klikk på bildet for å forstørre.

 

Klikk på bildet for å forstørre.

 

GAMER.NO: Deadly Creatures bygger på en nyskapende idé hvor du må utforske et ørkenområde som to av klodens mest fryktete vesener, en edderkopp og en skorpion.

Ørkenen er full av andre dødelige skapninger som vil spise deg til frokost, så her gjelder det å holde hoggtennene rett i munnen og slåss for livets rett.

Tilfeldighetens spill

Slåssingen, som utgjør brorparten av spillet, utføres med simple knappetrykk og vifting av Wii-kontrolleren. Det hele krydres med muligheten for spektakulære avsluttende angrep i sakte film.

Systemet er på grensen til kurant, men makter aldri å bli særlig tilfredsstillende.

Man får raskt følelsen av at tilfeldighetene spiller en større rolle enn ferdighetene, så mestringsfølelsene glimrer med sitt fravær.

Mangel på motivasjon

Det største problemet er likevel mangel på motivasjon. Du blir hele tiden presentert for nye eventyrmål du må fullføre, som å komme deg ut av ei hule eller finne veien til den store kaktusen.

Men hvorfor gjør jeg egentlig dette? Det hjelper fint lite at du overhører den nokså spennende historien til to sleske karer som beveger seg i området.

Et originalt konsept er ikke nok når utførelsen ikke er gjort på en tilfredsstillende måte. Deadly Creatures er likevel ikke et elendig spill. Det mangler bare evnen til å engasjere.



Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.