RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Satser på sosiale medier


Informasjonsansvarlig for Groruddalssatsingen, Roy Tjomsland, er innom Plankontorets Facebook-side daglig.
Informasjonsansvarlig for Groruddalssatsingen, Roy Tjomsland, er innom Plankontorets Facebook-side daglig.
Plankontoret for Groruddalen tar i bruk moderne og sosiale metoder for å bli bedre kjent.

GRORUDDALEN: De har kastet seg på bølgen, Plankontoret for Groruddalssatsingen. Nettbølgen med andre ord. 119 medlemmer har siden på Facebook.

Navn som Trine Schei Grande, Kalbakken Fritidsklubb, Jøran Kallmyr og Lokalavisen selv er medlem av gruppen.

Plankontoret har også etablert seg på Twitter og fått en egen kanal på youtube.

Folkelig

Informasjonsansvarlig for Groruddalssatsingen, Roy Tjomsland, forteller at det er mange som er engasjert i Groruddalssatsingen og at sosiale nettsamfunn er en mer folkelig måte å nå ut til allmennheten på.

- Vi spiller på mangfoldet, sier Tjomsland.

Han tror det er lettere for folk å forstå hva Groruddalssatsingen egentlig dreier seg om på sider som Facebook.

- Vi kan fortelle når det skjer noe og vi kan legge ut linker fortløpende, sier han.

Faglige Twitter

Mens Facebook tar seg av den personlige biten, mener informasjonsansvarlig at Twitter tar seg av den faglige delen.

- Det er jo mye snakk om Twitter og her er det lettere for politikere og journalister å følge oss. Muligheten for å fremme budskapet direkte er positiv, sier Tjomsland.

- YouTube igjen er en sosial kanal. Her kan vi oppfordre folk til å legge ut egne videoer, og danne siden til et sosialt forum.

God respons

- Jeg fikk tillatelse fra kommunens webredaktør å prøve meg, og responsen har vært god. Andre personer fra andre kommuner har også tatt kontakt for å høre hvordan det er gått, sier Tjomsland.

Han sier det ikke er mye jobb, han er innom en gang om dagen.

- Nav kunne aldri hatt en Facebook-side. De hadde fått for mye negativt imot seg. Mens vi når bedre fram til mengden, sier Tjomsland.

PS! Lokalavisen Groruddalen er også å finne på sosiale nettsteder. Avisens Twitter-side er www.twitter.com/lokalavisen. På Youtube og Facebook deler vi side med våre søsteraviser rundt i byen. Du finner oss ved å søke etter Lokalavisene Oslo.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere