*Nettavisen* Nyheter.

Slakter Get sin service

Lokalavisen skrev om Get-skandalen første gang 21. februar.

Først da Lokalavisen tok saken, fikk Roy Willy Opperud løst sitt telefonproblem.

Klikk på bildet for å forstørre.

Roy Willy Opperud i Ravnkollen borettslag slakter Get. Elendige greier. Hadde ikke Lokalavisen Groruddalen tatt tak i saken, hadde jeg ikke hørt noe mer fra dem, sier han.

Klikk på bildet for å forstørre.

Bilde alternativ 2

ROMSÅS: Get er i hardt vær. Folk er rasende på firmaet etter masse krøll med telefonlinjene. Roy Willy Opperud i Ravnkollen er alt annet enn imponert. Først etter at vi gjorde Get oppmerksom på problemet, tok de kontakt med Opperud. Kommunikasjon mellom han og kameraten i Tiurleiken har ikke fungert.

De tok kontakt etter ei uke, etter at Lokalavisen informerte Get. På mandag kveld gikk det flere telefoner til meg og kameraten min her i Tiurleiken. Til slutt klarte de å løse det. Det er tydelig at de tar problemene mer på alvor nå. Hadde det ikke vært for Lokalavisen Groruddalen, hadde jeg neppe hørt noe mer, sier han.

Oppgitt over Get

Både Opperud og andre opplever en nærmest fraværende kundeservice hos Get. Sigrid Hansen var uten telefonlinje i tre uker, før Get rettet feilen. Også her tok avisen tak i problemet.

Get burde grave seg ned. Jeg skal opereres til uka. Da kan ikke mannen min nå meg. Når jeg ringer Get, blir kontakten brutt etter en stund. De er ikke engang hyggelige når vi tar kontakt, forteller hun.

Get snakker usant

Opperud mener Get snakker usant når de hevdet at «alt er iorden».

Da jeg snakket med Lokalavisen 22. februar, regnet vi med at alle problemene var løst. 160 av kundene bekreftet at alt virket. Men det viste seg å være feil på enkelte linjer. Jeg skjønner veldig godt at folk er frustrert. Det kan fortsatt være feil hos enkelte kunder, men da må de melde fra til oss, sier presseansvarlig Øyvind Husby i Get.

Må media til for å løse folks problemer?

Overhode ikke. Vi tar tak i alle feil vi får vite om, svarer Husby.

Har Get nok kompetanse?

Vi mener det, men vi beklager veldig at det har skjedd feil i overføringen. Vi har også for lange ventetider på vår kundeservice, sier Husby som benekter at de uttaler seg taktisk.

Selvsagt ikke. Vi er avhengig av å gi riktig informasjon enten gjennom media eller direkte til kundene. Nå skal vi jobbe hardt for å gjenopprette tilliten, sier Husby.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.