Stenshagen til Alnabru Setter opp bygg på 9.000 kvadratmeter

Stenshagen Bil investerer 100 millioner i ny bilforretning på andre siden av Smart Club. Beliggenheten er perfekt. Alnabru er et vekstområde, sier Glenn Stenholm.

ALNABRU: Firmaet Stenshagen Bil opplever vekst og trenger derfor nye lokaliteter. I 2004 kjøpte selskapet den 4.500 kvadratmeter store tomten i krysset Breivollveien/Smalvollveien vis-à-vis E6. Etter en del runder med kommunen er byggetillatelsen nå endelig på plass og gravingen er allerede i gang. I løpet av første kvartal 2008 står et femetasjes bygg på 9.000 kvadrat ferdig til bruk. Vi har prøvd å få bygget til å gli godt inn i miljøet. Det blir et moderne bygg med mye bruk av glass, sier Glenn Stenholm.

Godt plassert

Den administrerende direktøren i Stenshagen Bil er godt fornøyd med at selskapet nå etablerer seg på en av Groruddalens indrefileter hva angår tomtebeliggenhet. Bare et steinkast unna ligger Alna kjøpesenter, IKEA, Smart Club og A-møbler.
Alnabru er et vekstområde. Vi ser økt næringsvirksomhet og det skjer mye i området. Vi tror forretningen vil få en meget god eksponering, sier Stenholm.
Det har lenge vært uklart hva tomten skulle brukes til. Men det som fikk hjulkapslene til å snurre, var at Stenshagen fikk agentur på å selge Volvo. Det svenske bilmerket blir en viktig satsning i den nye butikken på Alnabru.
Vi har solgt Volvo i et års tid og satser mye på dette bilmerket. De er langt fremme når det gjelder miljøvennlig drivstoff. Volvo forsker mye på bioetanol og flexi-fuel.

Vekst fremover

Stenshagen Bil har sitt hovedsete på Skøyen og har filialer på Lillestrøm, Kongsvinger og i Oslo. Lokasjonen på Alnabru blir den klart største med både nybilsalg, bruktbilsalg, verksted og kontorer. Stenholm utelukker ikke at hovedsetet kan bli lagt til Groruddalen.
Vi har ikke helt bestemt oss for dette enda. Foreløpig er det Skøyen som er lokomotivet, sier han.
Han legger til at etableringen er en stor investering for bilfirmaet. 100 millioner kroner koster det å sette opp bygget, som vil skape 40 nye arbeidsplasser i området. Stenshagen Bil har 30 års erfaring og omsatte for cirka 800 millioner kroner i 2006. Stenholm regner med at den nye forretningen vil få en omsetning på rundt 400 millioner kroner. I tillegg til Volvo, føres også merkene Honda, SUV, Renault, Nissan, Mini, Landrover og BMW.
Vi fører flere av Norges mest attraktive bilmerker. Dette bygget vil komplettere varespekteret i Alnabru-området og passer som hånd i hanske med det som ligger her fra før. Toyota ligger også rett ved siden av. Hele området vil bli mer attraktivt, tror bilsjefen.

Ny veistruktur?

Smalvollveien og Breivollveien er beryktet for tett trafikk og kaotiske tilstander. Glenn Stenholm tror ikke det blir noe problem.
Men kritiske røster vil sikkert mene at det nå blir enda mer trafikk i et allerede belastet område?
Det blir en ny veistruktur i området, noe som passer bra for oss. Vi får grei atkomst til det nye bygget, sier han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.