RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Trikken går på Carl Berner igjen


: Det nye trikkesporet er første milepæl i utviklingen av Trondheimsveien som aveny, sier Tone Bakken, prosjektleder i Statens vegvesen. ARKIVFOTO
: Det nye trikkesporet er første milepæl i utviklingen av Trondheimsveien som aveny, sier Tone Bakken, prosjektleder i Statens vegvesen. ARKIVFOTO
I dag kjører trikken for første gang i nytt spor over Carl Berner.

CARL BERNER: Nytt trikkespor i Trondheimsveien fra krysset i Dælenenggata og til krysset i Rosenhoffgata er første milepæl i utviklingen av Trondheimsveien som en aveny med trikken i midten og egne kjørefelt for biltrafikken, sier Tone Bakken, prosjektleder i Statens vegvesen.i en pressemelding.

Vegvesenet opplyser også om at biltrafikken i perioder fram til sommeren må kjøre i trikkesporet på grunn av arbeid som skal utføres i kjørefeltene. Dette fordi det skal utføres store vann - og avløpsarbeid og de gamle trikkesporene skal fjernes.I den forbindelse vil det også eteableres nye krysningspunkt for fotgjengere.

Tålmodige beboere og trafikanter

Statens Vegvesen forteller også at det fortsatt vil pågå nattarbeid i forbindelse med ombyggingen, og takker beboere spesielt, samt trafikantene for tålmodigheten.

En grønnere lunge i 2010

Det er de myke trafikantene og kollektivtransporten som prioriteres ved ombyggingen av Carl Berner.

Prosjektet skal bidra til å øke personkapasiteten gjennom Carl Berner-krysset ved blant annet at kollektivtransporten gis økt framkommelighet. Trafikksikkerheten skal bedres og Carl Berner skal bli et sted der det er triveligere å bo og ferdes - med mindre støv og støy, heter det videre i pressemeldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere