RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ullevaal stadion shopping vil lage gourmetmarked

Sentersjef Øystein Aurlien er fast bestemt på å få til et lørdagsmarked med gårdsmat og nisjeprodukter på Ullevål, og vil høre din mening. DU KAN STEMME NEDERST I ARTIKKELEN!

ULLEVÅL: Aurlien, som i høst gikk inn i jobben som kjøpesentereier Vital Eiendoms ansikt på Ullevaal stadion shopping, har store planer for handelsstedet. I fjor avslørte han at ny profil og nytt navn er på trappene i løpet av våren. Ny skilting og tydeliggjøring av atkomsten fra Ringveien via Bergkrysset, er også underveis.

Nisjemat på torget

– Jeg ønsker at Ullevaal stadion skal bli en trivelig handlegate i nærmiljøet; mer personlig og mindre stressende enn den har vært til nå. Et av tiltakene er min visjon om å kunne tilby noe utenom det vanlige; nisjemat som ikke er å finne i dagligvarehandelen, sier Aurlien entusiastisk.

Hver lørdag, hele sommerhalvåret, fra april til oktober, ser Aurlien for seg at bodene skal få stå innerst i handlegaten, fra det lille torget og ned mot Egon restaurant. Som en fristende markedsplass bugnende med spennende gårdsmat, småprodukter, frukt, grønnsaker, spekeskinke og andre spesialiteter.

– Dette er tenkt som et supplement til ICA og de andre butikkene her, ikke en konkurrent. Jeg vil tilby kundene noe ekstra når de komme til Ullevål for å handle i helgen, forklarer Aurlien.

Hva synes du? Si din mening nederst i artikkelen!

 

– Positivt tiltak

Forslaget fra Aurlien vekker interesse i nærmiljøet.

– Personlig synes jeg det er positivt med tiltak som gjøres i nærmiljøet, sier tidligere leder, nå styremedlem i Blindern vel, Bjørn Jensen.

– Nå er jeg veldig interessert i å høre på Nab.no om dette er noe folk i nabolaget ønsker seg her på Ullevål. Og dersom det er noen som kjenner til små- og nisjeprodusenter og aktører som vil prøve seg frem går jeg gjerne i dialog. Det viktige er at det er kvalitetsvarer, med en god historie som gir produktene identitet, sier Øystein Aurlien.

Ettersom de foreløpig står uten samarbeidspartnere til mattorget, vil det neppe bli en realitet før tidligst i 2012.

Kjøpesterkt kundegrunnlag

– Vi vil investere i markedsplassen, og tilby gratis plass til produsentene. Likevel er ikke produsentenes interesseorganisasjoner interessert i å bli med nå, sier Aurlien.

Ifølge organisasjonene er ikke tilbudet av gårdsprodukter i Oslo-området stort nok. Samtidig jobber disse med Mathallen på Vulkan på Grünerløkka. Aurlien frykter de ser på Ullevål som en konkurrent.

– Men jeg mener kundegruppen på Ullevål er en annen den som vil oppsøke Grünerløkka. Alle som jobber med butikketableringer vet at det er tre ting som er avgjørende for å lykkes: Beliggenhet, beliggenhet og beliggenhet. Her på Ullevaal ligger alt til rette for en slik satsing. Innen fem minutters kjøreavstand fra Ullevaal bor 100.000 av Oslos mest kjøpesterke kunder, tilføyer Aurlien.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere