RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Uten telefon i flere dager


Bjørn Lindholdt og Joar Mora er misfornøyd med GET. Det er bare tull med dem, sier naboene på Romsås.
Bjørn Lindholdt og Joar Mora er misfornøyd med GET. Det er bare tull med dem, sier naboene på Romsås.
Romsåsbeboerne Bjørn Lindholdt og Joar Mora er fly forbanna på selskapet Get. Etter at de tok over telefonsystemet har det bare vært trøbbel fra dag én, raser de.

ROMSÅS: Problemene har tårnet seg opp etter at Get nylig tok over telefonlinjene i Svarttjern borettslag på Romsås. Leverandøren kom inn etter at Smartcall ble kjøpt opp. Erfaringene med Smartcall var gode. Noe annet er det med Get. Firmaet er vanskelig å få tak i, samt at de leverer dårlige tjenester, forteller Bjørn Lindholdt og Joar Mora.

Det virker ikke som de har noe kontroll. Hvor lenge skal dette vare, spør de seg.

Får ikke viderekoblet

Bjørn Lindholdt er pensjonist med eget firma og hjemmekontor. Mandag sist uke brøt linja sammen. Han fikk verken ringt ut eller motta samtaler. Det er en trasig situasjon å oppleve når kunder skal bestille varer.

Dette er krise. Bare jeg hører navnet Get, blir jeg fly forbanna. Linja har vært nede siden mandag. Nå på fredag kom den opp igjen. Men jeg får ikke lenger viderekoblet telefonen til mobil. Det gikk greit da Smartcall var leverandør, sier han oppgitt.

Lindholdt frykter at penger går tapt fordi telefonsystemet har ligget nede i flere dager, samt at viderekoblingen ikke fungerer.

Når jeg er utendørs får ikke kundene tak i meg. Det går utover kundene og firmaet, sier han.

Naboen Joar Mora har ikke opplevd de samme linjeproblemene som Lindholdt, men har trøbbel på annet vis, etter at Get kom inn i Svarttjern borettslag.

Det er knitrelyd på telefonlinja, noe som er veldig forstyrrende når du skal snakke. Her om dagen kom jeg ikke ut. Det peip bare opptatt, forteller han.

Begge har forsøkt å klage til Get. Det er både tidkrevende og vanskelig å nå igjennom.

"Standardsvar"

Når Lindholdt får tak i Get, kommer det alltid et standardsvar tilbake.

Get sier at de har teknikere ute og at det jobbes på spreng. Jeg har ikke sett noen enda. Hvor mange som er ute og jobber og hvor de er hen, aner ikke jeg. Det vet de ikke selv heller, rister Lindholdt på hodet.

Dette er forbaska ergerlig. Særlig for han som driver firma, sier Mora.

Tonen ble en annen...

På fredag var linjen til Lindholdt oppe igjen, men fortsatt går det ikke an å viderekoble. De flotte brosjyrene fra Get står i grell kontrast til realitetene, påpeker de .

Sønnen min bor på Sagene. Der gikk de også over til Get. Og det ble en masse tull, forteller Mora.

Lindholdt har opplyst selskapet om at media er på saken. Nå er tonen en helt annen.

Jeg føler meg plutselig veldig populær hos Get. En tekniker har ringt 3-4 ganger og spurt om alt er iorden. En dame har ringt 2-3 ganger og fortalt at de har feilmelding på linja, så jeg følte meg veldig viktig. Nå ser det ut som alt sammen virker igjen, antar Lindholdt.

Men før han legger på røret er det fortsatt noe som ikke stemmer.

Viderekoblingen virket første gangen, men ikke den andre. Og nå er det tikking på røret igjen når jeg ringer, forteller Lindholdt lettere oppgitt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere