Utradisjonell markedsføring i Bogstadveien

 

 

Ikke bli redd om du skimter to voksne kropper på full fart ut av vinduet til Anton Sport i Bogstadveien. Det er bare klesmerket Kari Traa AS som oppfordrer oslofolk til å komme seg ut.

Kari Traa AS går ikke av veien for å tenke utradisjonelt i markedsføringen av merket. Nå er det altså utstillingsdukker i Bogstadveien som får gjennomgå. Utstillingsdukkene er på vei gjennom vinduene ikledd Kari Traa. Oppfordringen i bakgrunn er krystall klar: Kom deg ut!

Vi synes det er en morsom og ikke minst effektiv måte å oppfordre folk til å komme seg ut av sofaen på. Nå er vinteren her for alvor, og da er det ingen grunn til å sitte inne, sier Gro Kotte, daglig leder i Anton Sport Bogstadveien.

Det er Kari Traa selv som er utgangspunktet for selskapets utradisjonelle markedsføring.

Kari er ekstremt uhøytidlig og leken selv, og det er naturlig at dette smitter over i måten vi posisjonerer merkevaren på. Vi er stolte av å gjøre ting litt utradisjonelt, sier Sissel Himle, markedssjef i Kari Traa AS.

Kari Traa er Norges ledende merkevare innen sports- og fritidsklær for kvinner. Det meste selskapet Kari Traa gjør, alt fra kommunikasjon til design, har en forankring i Voss. Hjembygda til Kari har på mange måter definert hva klesmerket Kari Traa er: Sporty, uhøytidelig og leken.

I fjor høst så vi blant annet Kari Traa delta og selv bli klippet under VM i saueklipping, som en del av selskapets sponsing av det noe utradisjonelle mesterskapet. Kolleksjonene har alltid elementer som røper hvor inspirasjonen kommer fra. Mønstre hentet fra norsk kulturarv i kombinasjon med moderne snitt og farger har blitt signaturen til Kari Traa-klærne.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag