RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vann og kloakk sinker trafikken


MIDLERTIDG TRAFIKKLYS: I Ryenbergveien-Enebakkveien pågår det arbeider med nytt hovedledningsnett for vann og avløp, som blant annet fører til at bilene må vente på tur for å passere.
MIDLERTIDG TRAFIKKLYS: I Ryenbergveien-Enebakkveien pågår det arbeider med nytt hovedledningsnett for vann og avløp, som blant annet fører til at bilene må vente på tur for å passere. Foto: Foto: Kristin Trosvik
Arbeidene med nytt hovedledningsnett i Ekebergskråningen vil påvirke trafikken til over sommerferien.

RYEN/KVÆRNER: Nedenfor Shell-stasjonen i Ekebergskråningen har det i lengre tid pågått gravearbeider. Også lenger opp i skråningen mot Ryen og Ekeberg er det igangsatt arbeider i regi av Vann- og avløpsetaten i Oslo kommune.

– Det er hovedledningsnettet for vann og avløp som oppgraderes, forklarer overingeniør Steinar Berg i Vann- og avløpsetaten.

Han opplyser at arbeidene vil pågå til over sommerferien.

– Det er varierende sluttid for de ulike prosjektene, men det er omfattende arbeider og det tar tid fordi det er viktig for oss at omgivelsene skal fungere samtidig som vi holder på, sier Berg.

Dette betyr blant annet at trafikken må kjøre på omgang enkelte steder, men samtidig kan man altså glede seg over at vann- og avløpssystemet i området både blir fornyet og forsterket.

Noen steder har det vært underkapasitet i vann- og avløpssystemet, og andre steder legges det nå egne rør for overvann og egne rør for kloakk.

FLERE SAKER FRA DITTOSLO:

På Ryen kan det gå tomt for bensin

Kvinne døde av skader etter busskollisjon

Bygger boliger, butikk og kafé nederst i Ekebergskråningen

 

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere