RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vi ønsker ikke å ha det sånn!

Avdelingsdirektør John Eivind Jensen kontaktet Omsorgsbygg for over et halvt år siden, men fortsatt tappes det udelikat vann fra kranene.

Det er bare i en av søylene vi har dette problemet. Vannkvaliteten varierer veldig og det grumsete vannet kommer gjerne i visse perioder i døgnet, spesielt når vi har et stort forbruk, sier avdelingsdirektøren.

Udelikat

Han tok kontakt med Omsorgsbygg for et halvt år siden, men fortsatt er dette ikke utbedret.
Jeg har meldt i fra etter reglene. Først nå har jeg blitt informert om at de har gjort noen undersøkelser her, men vannet er jo fortsatt et problem for oss.
Onsdag hadde Omsorgsbygg sendt en rørlegger som skal lage en tilstandsrapport.
Når den rapporten er klar regner jeg med at man finner ut hva som skal initieres for å få orden på dette. Oppsalhjemmet er gammelt og nedslitt og trenger vedlikehold. Vi som jobber her ønsker å levere en god tjeneste, og i det ligger også god vannkvalitet. Vannet er ikke helsefarlig, men det er udelikat når det er humus i det, sier Jensen.

Forsinkelser

Han påpeker at den dårlige vannkvaliteten i stor grad ikke går utover beboerne, men at det er de ansatte som må lide.
Det fører til forsinkelser i arbeidet og det er frustrasjon blant de ansatte. Når det er dårlig vann i en søyle blir det mer løping for å hente vann fra andre enden av korridoren. Vi setter ikke fram et vaskevannsfat med vann fullt av humus, og forsøker å skåne beboerne mest mulig, men for dem betyr det mye venting. Vi ønsker ikke å ha det sånn, avslutter han.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere