*Nettavisen* Nyheter.

Vil fortelle suksesshistorier med glanset magasin

STOLT: Byråd for byutvikling Bård Folke Fredriksen med Groruddalssatsningens glansede magasin, som i disse dager dumper ned i en postkasse nær deg, dersom du bor i Groruddalen. Foto: FOTO: PRIVAT

55 000 husstander mottar denne uken skryteblekke om Groruddalen.

OSLO: – Vi er kommet halvveis i Groruddalssatsningens program. Det var på tide å vise frem alle de fine prosjektene satsningen har ledet frem til, sier informasjonsansvarlig i Groruddalssatsningen Roy Tjomsland.

Han viser stolt frem glanset magasin med suksesshistorier fra bydelene Stovner, Grorud, Alna og Bjerke.

– Det var på tide å vise frem menneskene og historiene som dette prosjektet handler om, sier Tjomsland.

I det glansede magasinet er intervjuer og historier om alt fra gratis kjernetid i barnehagen til turguider og parkfortellinger.

Groruddalssatsningen jobber med å styrke omdømmet til stedene som inngår i satsningens forskjellige områder.

Tjomsland legger ikke skjul på at han er stolt av hva satsningen har fått til.

– Det var ikke lett å plukke ut de historiene vi ville fortelle. Groruddalssatsningen er jo blitt kalt de små prosjekters satsning, men i bladet har vi samlet fine prosjekter som forteller hva som faktisk skjer, sier Tjomsland.

Han skulle gjerne sendt ut bladet til alle husstander i hele Oslo.

– Jeg føler meg som en ambassadør for Groruddalen, og hadde vi hatt budsjett til det skulle jeg gjerne promotert Groruddalen til hele Oslo. Vi valgte å satse på de som allerede bor i disse fire bydelene, og håper de kan komme seg ut i nærmiljøet og benytte seg av de fine stedene og prosjektene som er, sier Tjomsland.

LES MER OM HVA GRORUDDALSSATSNINGEN JOBBER MED HER:

Nå skal Romsås bli «hot»

Slik bevares fortiden

Løfter Lindeberg, med din hjelp

Flere områdeløft i Groruddalen

Haugenstua er klar for utvikling

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.