Ypper seg mot bestselgeren

Det nye drivverket, mikro-hybrid e-HDi, er utstyrt med siste generasjon Stop&Start system.

Det nye drivverket, mikro-hybrid e-HDi, er utstyrt med siste generasjon Stop&Start system.

Det var ikke noe galt med Citroën C4, men noen reell konkurrent til VW Golf ble den aldri. Nå forsøker Citroën på nytt med ny C4.

Klikk på bildet for å forstørre.

C4 er ikke like kompakt som før, men få bedre innvendig plass og langt større bagasjerom enn Golf.

Citroën har bestemt seg å ta kampen mot VW Golf på alvor, og gi klasselederen og bestselgeren gjennom snart 40 år reell kamp.

Derfor vil Citroëns neste kompaktbil, som fortsatt skal hete C4, ikke bli like kompakt som før, men få bedre innvendig plass og langt større bagasjerom enn Golf.

Selv om bilen ikke kommer til Norge før neste år, opplyser Citroën at utslippet av CO2 ved introduksjonen blir så lavt som 109 gram/km. Dette skal videre ned til 99 gram/km.

Komfort og innvendig støy skal i ny C4 bli på nivå med den langt større C5.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.