Gå til sidens hovedinnhold

Rynkereklame bannlyst

Estée Lauder fikk det glatte lag da deres antirynkekrem-reklame viste seg å være falsk.

(SIDE2): Kosmetikkgiganten Estée Lauder ble nylig tvunget til å trekke en reklamekampanje for en av sine antirynkekremer. Reklamen lover å «dramatisk redusere rynker og fine linjer», og påstår at brukerne skal kunne «se rynkene forsvinne». Det er produktet Tri-Aktiline Instant Deep Wrinkle Filler som ligger til grunn for diskusjonen, det skriver Dailymail.co.uk.

LES MER OM SKJØNNHET HER

Fjerner ikke rynker
Det var etter at en kvinne som kjøpte produktet fremla en klage på produktet at kosmetikkfirmaet måtte trekke reklamen. Kontrollorganet Advertising Standards Authority konkluderte med at reklamen var villedende og at selv om produktet glattet huden noe slik at det kunne se ut som om linjene ble redusert, gjør ikke produktet slik at linjene faktisk reduseres.

Les også
Ny hud med lysbehandling
Jan Thomas fikk nye hender

Estée Lauder har på sin side ikke kunnet påvise at 83 prosent av testpersonene som skal ha brukt produktet opplevde reduksjon av rynker og fine linjer, og firmaet skal heller ikke ha lagt fram en fullstendig oversikt over studiens fremgangsmåte og resultater.

Juks på boks
En studie utført av amerikanske forskere viser at rynkekremene ikke hjelper mot rynker. Utførte tester viste at ingen av kremene gjorde noe signifikante utslag på hudens struktur og utseende, selv etter utstrakt bruk.
Les hele saken her: Dyr rynkekrem er juks.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

Reklame

Er dette årets beste påskeegg?

Kommentarer til denne saken