(SIDE2): Nå er det Italias tur til å vise hva deres lukseriøse merker har å by på under moteuken i Milano, som ble sparket igang tirsdag denne uken.

Den italienske moteuken er kjent for å skille seg ut med mye dyreprint, pels, farger, frynser, strass og en svart høy glamourfaktor.

Det alltid spennende å se hva moteuken i Milano har å by på.

Den første store visningen ut var luksusmerket Gucci. Det var tydelige referanser fra 70-tallet i antrekkene, og 60-talls innslag i kjolene med A-formede skjørt.

Kolleksjonen var stort sett kombinasjoner av skitne pasteller ton-i-ton, med store pelsjakker i samme fargeskala.

Også hos Gucci ble det vist sukkertøyfargede kåper, som har vært en stor trend her i landet siden i høst.

Flere rosanyanser ble vist over i bruntoner, med innslag av en og annen dyp burgunder og sterk sennepsgul kjole.

Alt i alt var kolleksjonen ûberkul, interessant, og Gucci klarte det kunststykket å gjøre at det føltes nytt og nostalgisk på samme tid.