Verdt å se Jennifer slik?

Her er ukens filmanmeldelser.

(SIDE2:) Jennifer Aniston spiller sjef i aktuelle «Horrible Bosses». Hun er en sexinterressert tannlege i komedien som kommer på norske kinoer i helgen.

Regissør er Seth Gordon, som også er kjent for å ha regissert et par episoder av «The Office» og «Modern Family». I filmen prøver Aniston å lokke sine ansatte, men klarer hun å lokke publikum til kinoen? Vår anmelder skriver blant annet:

«Kanskje ikke verdens beste idé om man først skal prøve seg på overlagt drap, og strengt tatt ikke mer enn en middels god idé for en filmkomedie, heller. «Horrible Bosses» forsøker åpenbart og nokså skamløst å ri den rølpete testosteronbølgen som har skylt over oss med de to «Hangover»-suksessene, men kan ikke måle seg med disse forbildene. Og det er synd, for her er det unektelig en del talent på rollelista.»

Les hele anmeldelsen: Ikke helt sjef

En langt mindre sexy, men kanskje mer trivelig film denne helgen er «Møte med Margueritte». Den handler om Germain Chaz som lever i en liten by i Frankrike. Etter å ha blitt plaget som barn, og også ertet som voksen på grunn av sin analfabetisme trives han med «enkle» interesser som blant annet hagearbeid og duer. En dag han mater fuglene i parken blir han kjent med en 95 år gammel dame, Margueritte.

«Møte med Margueritte» er en sukkersøt og sommervarm liten film, som i stor grad lener seg tilbake seg på den lune sjarmen som først og fremst dukker opp i møtene mellom de to hovedrolleinnehaverne Gérard Depardieu og Gisèle Casadesus, skriver blant annet vår anmelder.

Les hele anmeldelsen: Fransk bagatell

Med to tretall på terningen, blir ukens Side2-favoritt «Submarine». Filmen får terningkast fem. Den britiske filmen handler om femten år gamle Oliver Tate. Han har to mål, å redde foreldrenes forhold, og å miste sin uskyld før han fyller år. For å realisere dette målet har han sett seg ut et overkommelig middel i Jordana Bevan, en jente som verken er blant de minst attraktive eller mest ettertraktede i skolegården.

Vi mener blant annet:

«Submarine» utspiller seg i Wales på 80-tallet, men ser i grunn vel så 70-tallsaktig ut. Realistisk nok, for det tar jo gjerne litt tid for folk å oppgradere klærne og spesielt interiørene sine. Dessuten skaper det en fin kontrast til den mer tidstypisk alternative naboen. Regissør Richard Ayoade er kjent som en av Storbritannias mest lovende unge komikere, ikke minst på grunn av rollen sin i tv-serien «The IT Crowd». Med denne debutfilmen utviser han imidlertid et betydelig talent bak kamera.

Les hele anmeldelsen: Hodet over vannet

I dag: Knalltilbud på populære turbukser