Gå til sidens hovedinnhold

Futatsu napper McCann-topp

Reklame- og mediebyrået har hentet en av bransjens mest erfarne plannere.

Haagen Pettersen går fra McCann, som er Norges største reklamebyrå, til Futatsu Industries, som foreløpig rommer elleve medarbeidere.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Pettersen har vært sjefsplanner i McCann i flere år.

- Erfaren strateg
Hågen Pettersen begynner 1. oktober som ansvarlig for merkevarestrategi hos Futatsu Industries, og vil være med på å gjøre det lille miljøet ytterligere topptungt.

- Vi er på kontinuerlig jakt etter ressurser som kan styrke oss på presisjon og intuisjon, og det finnes ikke mange, hvis noen, strategiske plannere med den erfaring og tyngde som Hågen innehar, sier daglig leder Bjørn Solvang i en melding.

Blir Merce-rådgiver
Pettersen har jobbet med en rekke av landets største merkevarer for McCann og Leo Burnett, og får blant annet Mercedes på kundelisten i Futatsu.

- Futatsu Industries har en unik sammensetning av folk og fag, samt en rekke spennende new business muligheter, så det er klart jeg gleder meg til å bli med på en slik reise såpass tidlig i prosessen, sier Pettersen.

Futatsu Industries startet for ni måneder siden, og jobber for kunder som NAF, Mercedes-Benz, Chess, Burger King, TV3, Viasat4, Igglo og HelpForsikring.

Har du et medietips, ta kontakt med NA24 Propaganda

Reklame

Kurs: Dette må du vite om vin og bobler til 17. mai