Gå til sidens hovedinnhold

Gardinene ned for kjendis

Etter fire år med ”Steikje fine gardina” er det slutt. Kid Interiør og Hildegunn Moltebakk skiller lag. Erik Hersoug i Kreativt Forum er skeptisk til bruk av kjendiser i reklame.

Kid Interiør vil ha ny og frisk reklame og drar gardinene ned for Hildegunn Moltebakk. Moltebakk hevder slagordet "steikje fine gardina" var hennes og at hun var kjendis før hjemmetekstil-kjeden. Det sier hun spøkefullt til NRK P2.

- Ikke alltid en god idé å bruke kjendiser i reklamen, uttaler Erik Hersoug til P2. Han mener kjendiser i reklame i rent underholdningsøyemed, ikke er spesielt effektiv reklame. For Kid sin del har det likevel vært en suksess, på grunn av Moltebakks selvironi.

Samarbeidet varte i fire år.

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot