(SIDE2:) George Clooney spiller i en ny, norsk reklamefilm for DnB NOR, skriver Kampanje.

Her kan du se reklamefilmen.

Noen har flaks
I reklamefilmen ser vi en kvinne våkne med fyllenerver på et luksuriøst hotellrom - tydeligvis uten å ane hvordan hun havnet der. Videre oppdager hun en stor ring på fingeren, bryllupsbilder med en maskert mann og en brudekjole.

Deretter kommer Clooney inn i rommet og avslører at han er hennes nye mann og at han har kikket på hus i Lillestrøm.

«Noen har flaks her i livet» er teksten som så kommer opp.

- Den ultimate ungkaren
Reklamen er laget av Try Reklamebyrå, med tekstforfatter Janne Brenda Lysø og art director Stian Johansen i spissen.

- Han er den ultimate ungkaren, som har sagt at han aldri vil gifte seg. Derfor var det ham vi helst ville ha med. Hadde vi hatt med Brad Pitt eller David Beckham ville alle lurt på hva som hadde skjedd med konene deres, sier Lysø til Side2.

For å få ham med i filmen, måtte de rett og slett bare spørre.

- Vi sendte manus til agenten hans, som sa at det var George Clooney selv som bestemte om han ville være med. Og det hadde han lyst til, sier hun.

- Det var veldig gøy
På forhånd var de ikke sikre på om han ville si ja.

- Nei, det var vi ikke. Han er selektiv i hva han stiller opp på, så det var veldig gøy, sier Lysø.

Stian Johansen forteller at han ble overrasket da de fikk et ja.

- Vi vet at han gjør lite reklame og er veldig kresen på hva han er med på, og det skjønner jeg jo. Så derfor ble vi veldig overrasket over at han takket ja. Han likte ideen, sier han.

Proff å jobbe med
Filmen er spilt inn i Milano. Lysø forteller at Clooney var en drøm å jobbe med.

- Det var kjempebra! Han var superproff og veldig hyggelig, sier hun.

Johansen innrømmer at han ble litt «starstruck».

- Han var veldig grei, men det var litt rart i pausene når han kom bort for å slå av en prat. Jeg er en enkel gutt fra Drøbak og han er en stjerne fra Hollywood - vi har ikke enormt mye til felles, ler han.

Praten gikk imidlertid fint.

- Han lurte på flere ting om Norge, og vi pratet om ting han holdt på med for tiden. Vi måtte jo være profesjonelle. Men selv jeg, som er gutt, ble litt satt ut, så jeg kan bare tenke på hvordan Janne hadde det, ler han.

Har ikke hovedrollen
Nå er Lysø spent på hvordan reklamefilmen blir tatt imot.

- Det blir kjempespennende. Vi har vært opptatt av at George Clooney ikke har hovedrollen i filmen, men jenta. Vi kunne selvsagt brukt ham i flere sekunder, men dette er hennes historie. Alle har jo en venninne som alltid kommer godt ut av det, sier hun.

De var dessuten bevisste på at Clooney er viktig for filmen:

- Vi har ikke med en kjendis bare fordi det er gøy med kjendiser. Han har en viktig rolle, sier hun.

Reklamefilmen er regissert av Martin Werner, mens Magne Lygner er produsent. Manus er skrevet av Janne Brenda Lysø og Jonas Grønnern og art directors er Stian Johansen og Lars-Kristian Harveg.

Filmen vil vises for første gang på TV under kveldens «Idol»-sending på TV 2.