Gå til sidens hovedinnhold

Gir opp Champions League

Pengekarusellen spinner fortere rundt toppfotballen i Europa.

Carlsbergs slagord «part of the game» blir ikke knyttet til den ettertraktede Champions League-turneringen i fotball. Budkrigen ble for høy.

NA24 - din næringslivsavis

Carlsberg har nå trukket seg fra kampen om å bli sponsor av Champions League, opplyses det i danske medier. Da prisen rundet 1 milliard danske kroner, var det nok. I stedet gikk Heineken av med seieren, etter at de betaler mellom 360 til 390 milloner kroner i året i sesongene 2010 til 2012.

Heinekens nåværende sponsoravtale med Champions League går ut i 2009. Prisen for å bli sponsor for Champions League er også langt høyere enn for EM.

I begynnelsen av april kjøpte mediemogulen Robert Murdoch rettighetene til å vise Champions League for sin TV-stasjon Sky for 2,2 milliarder kroner for de neste fire sesongene.

Reklame

Kurs: Slik handler du Bitcoin