Gå til sidens hovedinnhold

Kjenner du igjen dette plagget?

Den norske kosedrakten frontet på «Gossip Girl».

(SIDE2): I den nyeste episoden av «Gossip Girl» som ble vist på amerikanske TV-skjermer mandag dukket det opp noe uventet i den suksessfulle moteserien - nemlig en norsk OnePiece.

Jumpsuiten ble brukt av karakteren Chuck da han møtte sin venn Nate etter trening.

Fløy ut av nettbutikken
Showet har rundt 2 millioner seere bare i USA, og New York Times rapporterer at serien har en sterk påvirkning når det kommer til varehandel - noe som kan vise seg å bli svært så positivt for det norske merket.

- Vi er utrolig glade for dette. «Gossip Girl» er et svært internasjonalt TV-show, og vi kan rapportere at vår OnePiece red slim fit har fløyet ut nettbutikken siden showet gikk på lufta i går, sier gründer Thomas Adams (25) i en pressemelding.

Som om ikke det var stort nok å se en OnePiece på «Gossip Girl» våknet guttene bak merket onsdag morgen opp til enda en god nyhet: OnePiece ble også brukt i en ny episode av «Glee».

- I og med at «Glee» er enda mer populært og det at har flere seere enn mennesker som bor i Norge hver eneste episode så er dette helt klart en god start for oss i det amerikanske markedet. Det at vi har fått med vår logo så tydelig er naturligvis også veldig gøy siden OnePiece i utlandet ikke bare dreier seg om heldresser, men en fullstendig kleskolleksjon rettet mot «slackerkulturen», sier Adams til Side2.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Denne høsten lanseres en ny kolleksjon med over 40 forskjellige produkter - som spenner over alt fra gensere, shorter, shorts, capser og hansker.

Nå samarbeider merket med designere fra Acne og Tommy Hilfiger for å ytterligere utviklet merkevaren.

- Overraskelse
Chuck, spilt av Ed Westwick, er langt i fra den eneste kjendisen som har blitt sett i det norske koseplagget, blant annet har Justin Bieber, Rihanna, Paris Hilton, Robyn, Whitney Port, Jayden Smith og Andy Garcia også lagt sin elsk på plagget.

Guttene bak OnePiece Thomas Adams, Henrik Nøstrud og Knut Gresvik - alle i 20-årene, ønsket å skape noe helt nytt da de startet merket i 2007 og kom derfor opp med ideen om å sy en hettegenser og en joggebukse sammen. Julen 2009 hadde salget allerede tatt av.

- Vi ønsket å skape komfortable chill-out antrekk for de søvninge søndagen foran TV`en, så vi ble like overrasket som alle andre da vi så at folk plutselig begynte å bruke dem på nattklubber. OnePiece bhar blitt et mote- og livsstils-«statement». Det at en av den mest populære internasjonale TV-serien valgte å fronte vår jumpsuit var en stor overraskelse, og vi hadde en super dag på kontoret - alle kledd i OnePiece, sier Thomas.

Se klippet her:

HTML EMBED

Kommentarer til denne saken