Gå til sidens hovedinnhold

Gullfuglen forlater Gullblyanten

Hjemmet Mortensens duellserie blir eget arrangement.

Konkurransen skal samtidig reklanseres i ny og litt tøffere utgave.

NA24 – din næringslivsavis

Hvert år siden 1997 har Gullfuglen utfordret 16 team til å møtes to og to til duell, med hver sin ferdige magasinannonse.

Men i år endres spillereglene. Teamene skal nå utfordre hverandre på forhånd, og både en vinner og en taper kåres i hver duell. Teamene skal også lage annonser for ett og samme produkt, og hver duell skal produsere annonser med et gitt magasin i tankene.

Produktet for 2007 er kosttilskuddet Floradix.

Hensikten med konkurransen skal være å gjøre alle som jobber med reklamepåvirkning bevisst potensialet som ligger i å spisse budskapet til en tydelig definert målgruppe, med klare forventninger til mediet de konsumerer.

- Vi ønsker mer presisjon i kommunikasjonen. Det vil både annonsørene, leserne og vi være tjent med, sier salgsdirektør Einar Børsum i en pressemelding til NA24 Propaganda.

Prisen for fjorårets beste magasinannonse og Gullfuglen 2007 deles ut på Frogner Kino 15. mars.

Reklame

Nå kan du teste HBO Nordic, Viaplay og Paramount+ gratis