Gå til sidens hovedinnhold

H&M utfordrer IKEA

H&M kommer med en interiørkolleksjon. Se den her.

(SIDE2): H&M lanserer egen interiørkolleksjon. Utvalget er fordelt på de forskjellige rommene i huset.

Se stor bildekarusell nederst i saken!

- Det eksisterer stor interesse for innredning og design, og våre kunder spør ofte etter innredning.Vi har over 60 års erfaring med å utvikle tekstilprodukter så det føles naturlig å ta neste steg, som vi tror har et stort potensial, sier presseansvarlig for H&M, Anna-Maria Mohlin til Side2.

Appellerer til unge
H&M Homes kolleksjon består av alt fra fargerike håndklær til sengesett og gardiner i sort og hvitt, inspirert av de seneste trendene på catwalken. Uttrykket er moderne, og Side2 mener kolleksjonen vil appellere spesielt godt til den unge forbruker.

- H&M forener mote og innredning. Vi har designet en tekstilkolleksjon for stuen, soverommet, badet og kjøkkenet, som omfatter flere ulike trender. Dessuten fornyer og utvikler vi helte tiden produktsortimentet for å møte kundenes behov og ønsker, forklarer Mohlin.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

(artikkelen fortsetter under bildet)

Legger vekt på design
H&M er ikke eneste kleskjede som satser på interiør. Spanske Zara har egen interiørkolleksjon, og de har lyktes svært godt med konseptet.

Som med H&M standardkolleksjon vil også H&M Home være priset fornuftig, men det er allikevel lagt stor vekt på design.

- For oss er det designet som står i sentrum og vi utvikler alltid med fokus på våre kunder. På samme måte som når det gjelder kleskolleksjonen, kommer tekstil-innredningskonseptet til å følge ulike trender og inneholde baseprodukter av god kvalitet. Kolleksjonen oppdateres løpende utover sesongen, opplyser Mohlin.

Variert stil
Stilen dekker forskjellige smaksretninger, og fargene blått, grønt, gult, rosa, beige, sort og hvitt går igjen. Det samme gjør kunstnerisk malte striper og spennende typografi, og Mohlin kan avsløre at kolleksjonen er designet for den motebevisste.

- H&M fokuserer på motebevisste kunder, og tilbyr et bredt og variert utvalg av produkter. Ideen er den samme for dette konseptet. Vi tilby en tekstil-innredningskolleksjon for alle som har en følelse for mote, fra oppdaterte basisprodukter til de seneste trender.

Ikke tilgjengelig i butikker
Du kan dessverre ikke handle interiørvarene i fysiske butikker, men de er tilgjengelig på via internett og på postordre.

- H&M Home kommer til å selges gjennom distansehandel på de markeder der dette allerede er etablert, via H&M Shop Online, på hm.com og katalog. På nåværende tidspunkt er det ingen planer om butikker.

Feminint og maskulint
Ideen bak kolleksjonen er, ifølge H&M, at man skal mikse varene med eksisterende innredning og fargesetting. Side2 fant mange spennende produkter blant sortimentet. De rosa hånddukene er feminine og delikate, mens kolleksjonen i beige er svært delikat. Sort/hvitt produktene er tøffe og maskuline, med utbredt bruk av typografi.

- Jeg synes poselakenene og hånddukene er veldig fine, og i veldig bra kvalitet. En annen favoritt er de fargeglade putene med illustrasjon av Liselotte Watkins, og de svarte grafiske illustrasjonene av Jesper Waldersten, avslører Mohlin.

Miljøbevisste
Det er også verdt å nevne at H&M også har valgt å være miljøæbevisste når de laget kolleksjonen.

I utvalget finner du nemlig økologiske sengesett.

Produktene vil bli tilgjengelige for kjøp fra februar 2009.

1263

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!

Reklame

Strømsjokk: Så mye billigere er fastpris enn spot