Gå til sidens hovedinnhold

Håndholdt cowboykrøll

I «Gun Showdown» på PSP får du farte rundt og skyte banditter – hvis du klarer å treffe dem.

(Spillmagasinet): Cowboyspillet «Gun Showdown» dukket opp på mer eller mindre samtlige konsoller før jul i fjor og bød på tre tonn med kruttfylt action.

Colton, hovedpersonen, rir rundt på prærien og hjelper de snille, skyter de slemme og tar litt ekstra i når han treffer på noen han virkelig ikke liker.

PSP-utgaven er omtrent en blåkopi av konsollversjonen. Du får bevege deg fritt rundt i den store spillverdenen hvis du vil det, og alle oppdragene og mellomsekvensene er med.

Det eneste som skiller håndholdt- og konsollversjonene er en flerspillermodus (som vi dessverre ikke har fått til å fungere) og et par småspill. Blant annet kan du spille poker, jakte på fugler og tenne på hus.

Hadde det ikke vært for et par alvorlige problemer hadde PSP-versjonen av «Gun» vært like artig som de andre. Problemene er, som i så mange andre PSP-spill, kontrollen og mange og tidvis lange lastepauser.

Når du beveger deg til fots fungerer kontrollen for det meste som den skal, det eneste er at siktingen er litt fishy. Det blekner likevel mot det som venter deg når du setter deg på hesteryggen, både å styre dyret og sikte er helt grusomt.

Det verste er likevel de mange lastepausene, innimellom bruker du mer tid på å vente enn på og spille. «Gun» må blant annet laste hver gang du kommer inn i et nytt område og flere ganger per oppdrag, og lastetidene er ofte altfor lange.

På tross av dette er det er det mulig å ha det gøy med «Gun», oppdragene er varierte og både de og småspillene er artige. Dessverre ødelegger kontrollen og de mange lastepausene det meste av moroa.

Les flere spillsaker på våre spillsider.

Reklame

NÅ: Knalltilbud på de superpopulære sekkestolene

Kommentarer til denne saken