Gå til sidens hovedinnhold

Heia Tufte til 20 land

Sjarmguttene som lærer å spille fotball i «Heia Tufte» har blitt en suksess. Nå går realitykonseptet verden rundt. Se guttenes pop-video her .

(SIDE2): På premierekvelden var det 452.000 som fulgte «Heia Tufte». Sist mandag var det steget til 631.000, og i dag er det ingen som blir overrasket om det stiger enda mer. De sjarmerende guttene komplett blottet for ballfølelse er blitt en suksess.

- Det er en vanvittig etterspørsel etter guttene. Det er alt fra piker 14-lag til førstedivisjonslag som vil ha dem til treningskamper og forkamper, sier informasjonsdirektør i TVNorge, Jens Petter Gjelseth, til VG.

Det er Nordisk film og danske TV2 som sitter med rettighetene til TV-konseptet. I vinter gikk den danske versjonen til svært høye seertall, og nå følger svenskene opp.

Til Cannes

TVNorge opplyser at nå har 12 land kjøpt og lisensiert serien som på engelske heter «FC Nerds». I tillegg har åtte land bedt om opsjon på programmet.

Og de norske guttene i vår versjon må finne seg ut å være hete poteter en stund til. Neste uke blir dette programmet nemlig vist som demo under tv-messen i Cannes.

Blir pop-stjerner

Mandag var guttene i TUfte IL på Norway Cup, der de spilte mot et Sør-Afrikansk guttelag. De tapte 0-4, men hadde sin beste kamp noen sinne.

En høydare var da Thor Joachim (27) faktisk skjøt mot motstanderen sitt mål.

Neste mandag skal guttene spille inn en pop-video. God kveld Norge var flue på veggen under opptak og viste deler av videoen sist helg.

Reklame

Strømsjokket: Spotpris 77,72 øre - fastpris 24,90 øre

Kommentarer til denne saken