Gå til sidens hovedinnhold

Idol holdt stand

TV 2 klarte å kapre flere seere, til tross for debuten for den nye gullrekka.

Idol, Senkveld og Golden Goal, felles for dem alle var at Gullrekka knapt klarte å rikke ved seertallene deres.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Idol er mer enn etablert blant norske tv-seere. Og selv om NRK1s gullrekke var på luften igjen fredag, lot seerne seg knapt affektere av den. For med et unntak gikk to av tre TV 2 program frem.

Idol var ikke et av disse. Talentkonkurransen som fredag var i Bergen samlet i snitt 631.000 seere, og fikk dermed en markedsandel på 39,5 prosent. Det er noe svakere enn forrige uke programmet samlet 635.000 seere.

LES OGSÅ: Grosvold vant fredagen

Tapte for kongen
Senkveld gikk derimot frem. I snitt fulgte 612.000 seere Harald og Thomas' seilkamp mot kong Harald. Det betyr at talkshowet fikk en markedsandel på 37,1 prosent.

TV 2s siste egenproduksjon på fredagene, Golden Goal holdt fast på seerne og økte seertallsmessig med 10 prosent fra forrige uke. I Snitt fulgte 385.000 seere Elvestad og Golden da de prøvde seg som kommentatorer på kampen mellom Norge og Hellas.

Rocket sammen
Mens store deler av befolkningen så på Tore Strømøys talentfarm på NRK1, fikk 160.000 seere med seg smaksprøvene av TV 2 og Ronnie LeTekrøs Rockeskolen på TV 2.

Det er i overkant av hver tiende tv-seere som slo på programmet hvor LeTekrø skal lære klassiske musikere bli rockere.

Artistgallaen som tok opp mesteparten av sendetiden på TV 2 lørdag samlet i snitt 265.000 seere. Det betyr at i underkant av hver fjerde tv-seere fulgte gallaen på TV 2.

Lørdag neste uke tilspisser kampen om tv-seerne seg ytterligere, da kommer TV 2s storsatsing Skal vi danse? på lufta igjen.

Har du medietips? Ta kontakt med NA24 Propaganda

Reklame

NÅ: 60 % på kule badebukser