Gå til sidens hovedinnhold

Kanonresultater fra P4

P4 kommer styrket ut av radiokrigen med Kanal 24. I fjerde kvartal økte driftsresultatet med fem millioner kroner, til 16,1 millioner.

- Vi nådde akkurat det høyeste resultatmålet vi satte oss for året, og dermed kan vi med stor glede dele ut maksimal "bonus" til de mange av våre medarbeidere som tok sjansen og lot lønns-oppgjøret for 2005 være avhengig av selskapets resultatutvikling, sier Kalle Lisberg, P4s adm. direktør, i en pressemelding.



P4-sjefen kan vise til økte driftsinntekter i fjerde kvartal med 13 prosent, til 67,7 millioner kroner, mens driftsresultatet endte på 16,1 millioner kroner, mot 11,1 millioner kroner i samme kvartal i 2004.



Kanalen viser til at det var en sterk avslutning på det som blir et av P4s beste år. For 2005 endte med en omsetning på 270,9 millioner kroner, mens driftsresultatet endte på 71,2 millioner kroner. Det er en omsetningsvekst på 14 prosent.



P4s reklameomsetning vokste sterkere enn det norske reklamemarkedet i fjerde kvartal.


Men radiomarkedet totalt sett tapte noe terreng dette kvartalet i forhold til resten av reklame-markedet fordi Kanal24 hadde en tilbakegang fra i fjor og trakk markedsveksten ned, heter det i meldingen.

Reklame

Her får du munnbind levert helt hjem

Kommentarer til denne saken