Gå til sidens hovedinnhold

Kjøper opp ledende CRM-aktør

Meltwater Group kjøper JitterJam.

Dette gjør Meltwater ledende på overvåkning og interaksjon gjennom sosiale medier. Prisen er 6 millioner dollar, og alle ansatte vil bli med over til Meltwater.

- Meltwater hadde i fjor sitt sterkeste år så langt, med en omsetning på 100 millioner dollar. SCRM skal stå for mye av økningen, sier Jørn Lyseggen, gründer og CEO i Meltwater Group.

Social CRM-markedet har utviklet seg til å bli en integrert del av kommunikasjonen for mange av dagens selskaper og organisasjoner. The Gartner Group forventer at det på verdensbasis vil bli brukt over 1 milliard dollar på programvare for å støtte salg, markedsføring og kundeservice innen 2013. Ved å kombinere kraften av tradisjonell overvåkning av sosiale medier med Social CRM (SCRM)får organisasjoner muligheten til å plukke opp og respondere på relevante samtaler i sosiale medier.

Meltwater er et norsk selskap som blant annet leverer løsninger for overvåkning av sosiale og tradisjonelle medier. Selskapet har vokst raskt siden oppstarten med to personer på Tjuvholmen i 2011. I dag har de 55 kontorer over hele verden, 800 ansatte, og over 18.000 kunder. Når JitterJam-platformen integreres i Meltwater Buzz blir det den mest omfattende SCRM-løsningen på markedet. Begge selskapene er ledende innenfor sine felt.

Jitterjam har en unik løsning for sosial analyse, CRM og muligheter for digital markedsføring for firmaer, varemerker og byråer. Ved å bruke JitterJam kan firmaer oppdage relevante samtaler i sanntid og engasjere seg i samtaler med eksisterende og potensielle kunder.

- Selskaper som ikke benytter seg av sosiale medier mister innsikt og mulighet for dialog med sine kunder. Social CRM kan være en god leadsgenerator for nye kundeforhold, samtidig som en kan pleie eksisterende kunderelasjoner for eksempel ved å svare på spørsmål igjennom deltagelse på forumsider. Social CRM gir både mulighet for observasjon og deltagelse på en strukturert måte, forteller Henriette Hedløv, ekspert på sosiale medier og rådgiver i Halogen.

I tillegg til JitterJam, kjøpte Meltwater opp BuzzGain i fjor og har intensjon om å kjøpe opp flere selskaper som kan bidra til utvidelse av produktutvalget.

- Vi har blitt mektig imponert over veksten Meltwater har hatt innen sosiale medier og arenaer for markedsføring, sier Ric Pratte, grunnlegger, president og CEO i JitterJam. - Meltwaters ekspertise, store kundebase og eksepsjonelle salgsorganisasjon vil hjelpe oss å bringe en integrert JitterJam-platform til hele verden. Vi er henrykt over å bli en del av Meltwater.

Reklame

Grillpakken som gir deg saftig mat

Kommentarer til denne saken