Gå til sidens hovedinnhold

Klagestorm på Facebook mot QXL

«Det dårligste og den mest rotete auksjons siden på planeten....Bruk hodet deres», skriver en bruker. QXL-sjef beklager.

Nylig la nettauksjontjensten QXL om til nytt design på sine nettsider. Og det har ikke gått upåaktet hen.

Nettauksjontjenesten høster stor suksess da den ble lansert i Norge i 1999. I 2013 ble tjenesten i Norge og Danmark solgt til den danske auksjonsgiganten Lauritz.com. Før de ble solgt var det mange år med røde tall i regnskapene.

– QXL har gravd sin egen grav

På deres Facebook-side hagler det med negative kommentarer, og kundene ser også rødt:

«Denne gangen har dere virkelig gravd deres egen grav for et rot hele greia! håper noen tar til vette snart i denne QXL bula!!! (...)».

«Gratulerer med å ha laget den desidert dårligste løsningen for auksjoner på nettet. Tragisk oppsett (...)».

«Jeg forlater nå QXL. Til dere som ønsker og by på mine objekter så finner dere meg bå GIBUD.no og Scandinavian Auction Systems (...)».

«Nei det e helt for jevlig....det går jo ikke ann og by på noen ting...sinnsykt rotete....det dårligste og den mest rotete auksjons siden på planeten....Bruk hodet deres....Og kjør tilbake til det gamle designen....».

Her kan du se klagestormen.

– Dessverre en rekke tekniske feil

Brukerne klager på alt fra dårlig design, ekstragebyrer, dårlig service, dårlige bilder til innloggingsproblemer. På deres egne Facebook-sider omtaler QXL seg som Norges største nettauksjon for kjøp og slag på internett med over 1,2 millioner medlemmer.

Videre skriver de at det hver måned listes over én million auksjoner og annonser på QXL.

Da Nettavisen tok kontakt fikk vi følgende SMS-svar fra sjef i QXL Carsten Pahlke:

– Vi har lansert en helt ny plattform, som dessverre har en rekke tekniske startproblemer, særlig gjelder dette sammenleggingen av databaser. Vi arbeider 24 timer i døgnet med problemene. Som et resultat har vi foreløpig valgt å gjøre flere av funksjonene og designet en del enklere. Dette gjelder eksempelvis salg-, søk- og betalingstjenesten.

– Vurderer anmeldelse

En av brukerne truer med anmeldelse på QXL sine egne Facebook-sider:

«Jeg hadde 28800 karakterer og ca 1000 kr til gode på konto. Har bedt om avregning og bedt om at QXL Refundere meg pengene. Hvis ikke skjer vil jeg vurdere å gå til anmeldelse av underslag».

Det er QXL selv om har starten tråden på Facebook. De la ut følgende melding:

«Kære bruger. Vi har travlt med nogle spændende ting på QXL! I mellemtiden er vi desværre nødt til at holde siden lukket. Vi håber på din tålmodighed og undskylder naturligvis for eventuelle gener. Men du kan godt glæde dig, til vi er færdige... Mvh. QXL».

I tråden er det mange som klager over at sidene angivelig skal være nede. QXL ber videre om at brukerne må være tålmodig og at de må gi det en sjanse, noe som provoserer en av brukerne.

QXL-sjef beklager

«Really Qxl? Gi det en chance? Det er jo komplett UMULIG å bruke siden deres slik den fremstår nå! Og HVOR er karakterene mine?».

– Det er naturlig nok en stor omveltning for mange av våre trofaste brukere. Vi beklager naturligvis dette. Men vi var nødt til å fornye vår tjeneste for å leve opp til våre egne tekniske- og designmessige krav.

QXL hadde også problemer med nettsidene sine i mai. Nå må altså brukerne smøre seg med enda mer tålmodighet.



Reklame

Pørni slår alle rekorder - her ser du serien

Kommentarer til denne saken