Gå til sidens hovedinnhold

Kontrakter til Sealift-debut

Sealift/Dockwise tar nå levering av det første ombygde tankskipet og oppdragene er klare.

Nylig fusjonerte Sealift/Dockwise har nå tatt levering av det første av i alt seks "nye" tungløftskip basert på gamle suezmax-tankskip fra Frontline. Det første i serien av tungløftskip til Dockwise-flåten er allerede sikret kontrakter, ifølge selskapet.



- Siden fusjonen har Dockwise vært i stand til å sikre flere kontrakter og bygge en ordrereserve for dette skipet, skriver Sealift/Dockwise i en melding.



Det var i slutten av april at Sealift og Dockwise ble enige om en fusjon som skaper verdens ledende rederi innen tungløftskip. Dette er spesialskip ment for frakt av større objekter som borerigger og store konstruksjoner.



Med seg hadde Sealift kontrakter og seks suezmax-tankskip fra utskillelsen fra tankrederiet Frontline. Serien hvor det første skipet "Transporter" nå er levert skal leveres med jevne mellomrom frem til slutten av 2008.



Den først enheten som nå er levert fra Nantong-verftet i Cosco-konsernet har et åpent dekksområde på 44,5 ganger 130 meter. Skipene har en forventet økonomisk levetid på 20 år, ifølge Dockwise.



Dockwise-aksjen handles i det norske gråmarkedet på OTC-listen. Frontline eier 17,1 prosent av aksjene i det fusjonerte konsernet.

Reklame

Her får du tak i den nye Pondus-boka

Kommentarer til denne saken