Kurslisten
Annonsebilag

Nå kommer «må-ha» sertifiseringene


Digital marketing er et felt i vekst, med sertifisering skiller du deg positivt ut i konkurransen.  (Foto: Webgruppen)
Digital marketing er et felt i vekst, med sertifisering skiller du deg positivt ut i konkurransen.  (Foto: Webgruppen)
Jobber du med markedsføring og kommunikasjon på nett er tiden inne til å dokumentere hva du kan.

I dagens krevende arbeidsmarked er nå edna viktigere å kunne dokumentere hva du faktisk kan. Ifølge LinkedIn har etterspørselen etter webfolk tidoblet seg de siste fem årene. Samtidig blir det viktig for arbeidsgivere å treffe riktig ved ansettelse og det øker kravene til dokumentasjon og sertifisering av jobbsøkere.

- Søkere som kan dokumentere faktisk nettkompetanse stiller først i køen, sier hodejeger Grete Stenersen i Jobzone. – Oppdragsgiver trenger å se at søkeren kan jobbe praktisk, er god på sosiale medier og den slags. Dessuten ser vi også at arbeidsgivere kan tilby sertifisering i jobben som en del av lønnspakken, og på den måten sikre seg de beste søkerne.

Kursleder Nina Furu i Webgruppen bekrefter trenden, og meddeler at flere små og store bedrifter nå også begynner å se viktigheten av webkompetanse.

Fakta: Webgruppen

Klikk for å åpne faktaboksen
 

Webgruppen er størst i Norge på å kurse profesjonelle webkommunikatører og nettmarkedsførere. Deres mål er å høste erfaringer og tenke smarte tanker omkring web og nettbaserte digitale kanaler, for så å formidle disse tankene gjennom bøker, rapporter, rådgivning, kurs og foredrag.

Hjemmeside: www.webgruppen.no

- Vi har jo praktiske endagskurs i alt fra søkemotoroptimalisering til markedsføring på Facebook, sier hun, - men i år er det tydelig de litt lenger sertifiseringskursene som er bestselgerne. Alle vil ha et papir på hva de kan.

Webgruppen er størst på kurs og sertifisering av profesjonelle nettmarkedsførere, og lærer opp webfolk fra en rekke av landets største selskaper. Sertifiseringene gjelder over hele verden.

- Nettkunnskap er ferskvare, forteller Furu til Nettavisen. Løpende oppdateringer er nødvendig for å kunne henge med den digitale utviklingen, og bevare/skape et konkurransedyktig fortrinn.

Webgruppen oppdaterer kurspensum kontinuerlig og tilpasser opplæringen til de nye tjenestene kommer. Du lærer hvilke midler som skaper resultater på nett, de viktigste trender innen digital markedsføring  og innovative strategier som gir din bedrift best praksis og konkurransefortrinn.

Kursene er lagt opp slik at du enkelt kan kombinere det med en travel arbeidshverdag.

Du finner oversikt over alle kurs her.