Gå til sidens hovedinnhold

Kutter også i Norge

15 til 20 hoder kan ryke hos utendørsgigant, mens konkurrenten ansetter.

Før helgen ble det kjent at Clear Channel i Sverige denne uken skal kutte 10 prosent av arbeidsstokken. Med det må 15 ansatte forlate selskapet.

Les mer: Kutter utendørs

Sjekk ut NA24 Propagandas nye medieguide

Nå er de samme kuttene ventet i Norge.

- Situasjonen sånn sett er ganske bra, sier Pål Arne Grøttem, øverste sjef i Clear Channel Norway.

- Vil ansatte miste jobben i Norge?

- Ja, vi justerer antallet ansatte og tilpasser det antallet ansatte etter det som markedet gjør gjeldende.

- Hvor mange er det som må gå?

- Det er noen stillinger, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på det, sier han.

Konkurrenten har det bra
Etter det NA24 Propaganda erfarer er det snakk om et kutt på 15 til 20 personer. Hos konkurrenten er stemningen langt lysere.

- Vi har det bra. Vi har ikke planer om å kutte i bemanningen, sier administrerende direktør, Øyvind Markussen, i JCDecaux Norge til NA24 Propaganda.

- Hadde jeg ikke lest aviser den siste tiden ville jeg oppfattet dette som et svært godt år, fortsetter han.

Selskapet har ifølge Markussen tatt flere markedsandeler i år og fortsetter også å vokse inn i 2009. JCDecaux ansetter tre nye hoder til neste år.

- Det er drift, IT og salg som får påfyll.

Kraftig vekst
- MIO-tallene viser at bransjen vår har hatt en vesentlig og kraftig vekst – selv i kampen med internett vokser vi mest.

- Det at bransjen nå har blitt flinkere til å dokumentere effekt har vært en viktig bidragsyter til veksten. Markedet har hatt lettere for å akseptere utendørsreklame som en del av marketingmiksen.

På tross av kutt tror han også at det også har vært et godt år for Clear Channel.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

NÅ: Enormt salg på alt du trenger til løping

Kommentarer til denne saken