Gå til sidens hovedinnhold

Liker utlandet best

Kjell Aamot liker seg best i utlandet. Hjemme i Norge er det bare Scibsted-kritikk.

Schibsted er i ferd med å akselerere satsingen på nett for 20 Minutter i Spania og Frankrike. 20 minutter er blitt en kjempesuksses, skriver Dagens Medier, som gjør utenlandsreisene til Aamot atskillig artigere enn å være i hjemlandet.

NA24 - din næringslivsavis

- I Paris blir avisene revet ut av stativene. Jeg trodde de hadde laget et eget arrangement for å imponere meg, men det er slik i Madrid også. Dette er våre mest leste publikasjoner. Først på fjerdeplass kommer VG. Ambisjonen nå er at nettsatsingen tar av. Vi startet med gratisavis, men lager et mediehus. 15. mars kommer nettsatsingen i Frankrike, sier konsernsjefen til Dagens Medier.

Aamots sekretær regnet ut at han i siste kvartal i fjor hadde i snitt to utenlandsreiser i uken. Men så blir han heller ikke profet i eget hjemland.

NA24 Propaganda - landets største medienettsted

- Noe av det mest frustrerende for meg er å få all denne rosen når jeg møter medieinvestorer i utlandet, men masse kritikk her hjemme. Sånn sett er det faktisk godt å oppholde seg ute noen dager, sier Kjell Aamot.

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler