(SIDE2): I vår er det Hollywood-stjernen som skal pryde store reklameplakater for kleskjeden.
- Med sin sofistikerte eleganse tilfører Penélope Cruz en vidunderlig kvinnelig og feminin følelse til kampanjen. Kombinasjonen av hennes livlige personlighet, et glamorøst filmstjerneliv og en dose humor gjør dessuten kampanjene både morsomme og spennende, sier Johan Hallin, Director of Concept & Marketing i Lindex, i en pressemelding.
En helg
Penélope Cruz (38) kommer til å være modell for tre kampanjer fra Lindex i løpet av våren. Kampanjene knytes sammen i en fortelling der man følger filmstjernen i løpet en helg. Fredag kveld er den perfekte festen med glamour, rød løper og fotografer. På lørdagen handler om kos hjemme, mens det i den siste kampanjen handler om en festlig søndagsbrunsj i en Middelhavsvilla. Hver gang er hun selvsagt kledd i kledd i sommerens «it-plagg».
- Det har vært veldig moro å være modell for et stort, internasjonalt moteforetak som Lindex. Jeg liker klærne, de passer virkelig min egen stil, sier Penélope.
38-åringen er gift med filmstjerne Javier Bardem, og de to venter i disse dager barn numme to. De bor til daglig i Madrid.
Samarbeid
Lindex har i de siste par årene samarbeidet med både store motehus og berømtheter - Missoni designet en egen kolleksjon for kleskjeden, og i fjor sommer var det Gwyneth Paltrow som var et friskt fjes for sommerkampanjen.
Kolleksjonen vil finnes i butikkene fra 24. april.