Gå til sidens hovedinnhold

Liten mobil veltet stort fly

Her er en av unnskyldningene SAS ennå ikke har brukt.

De 189 passasjerene om bord i Thomsonflys fly på Doncaster Robin Hood Airport trodde knapt det de hørte da følgende beskjed kom fra kapteinen:

- Jeg har mistet mobiltelefonen min inne i cockpiten, så vi kan dessverre ikke ta av.

De neste minuttene holdt kapteinen passasjerene stadig oppdatert om fremskrittene, eller tilbakeslagene, i jakten på mobiltelefonen. Etter en time ble passasjerene bedt om å ta med seg sakene sine tilbake til terminalen.

Da hadde kapteinen lett og lett, og til og med bedt om teknisk assistanse for demontere et deksel i cockpiten. Men telefonen var like fullt borte.

Thomsonfly har beklaget for hendelsen, men sier de ikke hadde noe annet valg enn å forsinke flyet.

- Flyet kunne ikke ta av før telefonen var funnet, fordi den var på. Telefoner må være avslått under en flytur på grunn av sikkerheten, sier en talsmann for flyselskapet til The Sun.

Passasjerene var selvfølgelig irriterte, men roste kapteinen for ærligheten.

- Vi kunne ikke tro det vi hørte. Vi trodde vi hadde hørt alle unnskyldningene som fantes, men denne tok kaka. Piloten var i det minste ærlig helt fra starten, sier en passasjer.

Passasjerene kom til slutt av gårde med en annen pilot, fire timer forsinket.

Reklame

Husker du disse to idiotene?

Kommentarer til denne saken