Gå til sidens hovedinnhold

Etter 29 år kommer TV 2 ut i ny drakt

Går bort fra sin nåværende logo.

- TV 2 med alt vårt innhold er en viktig del av folks hverdag. Vi skal fortsette å være relevante slik at folk bryr seg om det vi lager. Vi må være tett på og vi må engasjere. Til tross for at TV 2-historien er sterk, jobber den også litt mot oss.

- Enkelte forbinder oss stadig vekk kun med den lineære TV kanalen som ble startet i 1992. Derfor må vi sørge for at vi ikke bare er - men også oppleves som - det digitale innholdsuniverset vi har blitt, sier Olav T. Sandnes, sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, i en pressemelding.

Ny visuell identitet

TV 2 har gjennom årene satset mer og mer på digitale tjenester som blant annet TV 2 Sumo. De har også ekspandert sin kanalprofil med alt ifra nyhets, sports- og underholdningskanaler.

Les også: Sian-profil med verbalt angrep mot Kadafi Zaman: Ekspert reagerer på forklaringen som gis

- TV 2s visuelle identitet har bare gjennomgått små justeringer siden 1992, samtidig som både TV 2 og mediebransjen har endret seg fundamentalt. Jeg er virkelig stolt av den nye profilen og hvordan den viser bredden av dagens TV 2 på en helt ny måte, sier TV 2-sjefen.

Sandnes forteller at fornyelsen også innebærer at TV 2 Sumo ikke vil hete TV 2 Sumo etter hvert. Navnet vil forsvinne, fordi alt skal knyttes tettere til TV 2-navnet.

Skal ta mer risiko

Den nye logoen skal også være en kursendring for TV 2. Sandnes er helt klar på at hele konsernet skal «våge mer» fremover.

Les også: Dette tjener nyhetstoppene i TV2 og NRK

- Jeg vil ha mer debatt og diskusjon rundt de innholdsvalg vi gjør. Jeg vil se mer risiko med mulighet for terningkast 6 enn trygghet for å sikre terningkast 4. Det skal også gjelde på andre områder, sier TV 2-sjefen.