Gå til sidens hovedinnhold

Gråtkvalt Sophie Elise Isachsen etter hærverk: - Er helt sjokkert over hvor jævlige folk kan være

Influenseren er i sjokk etter at hun fikk et bildekk skåret opp med kniv.

I en lang Instagram-story fredag ettermiddag er det den gråtkvalt 26-åring som forteller om hendelsen.

- Er helt sjokkert over hvor jævlige folk kan være. Jeg har brukt lang tid og ofret mye for å kunne kjøpe drømmebilen min. Jeg har ikke engang rukket å ha den i to dager. Nå nettopp, da jeg parkerte utenfor mitt eget hjem, har noen gjort hærverk på dne og kjørt en stor kniv rett inn i dekket, og samtidig som jeg skriver dette taues bilen bort.

Les også: Slik reagerer Sophie Elise etter å ha blitt nominert til «versting»-pris

- Ikke bare gjør det at jeg ikke føler meg trygg i eget hjem. Det gjør også at noe jeg i utgangspunktet var veldig og stolt over, nå føles trist, skriver influenseren på Instagram.

Har anmeldt hendelsen

26-åringen har allerede politianmeldt hendelsen, og håper nå at saken blir oppklart, men innrømmer selv at hun ikke har troen på at saken blir løst.

- Saken er selvsagt anmeldt til politiet, men ettersom jeg bor på et veldig skjermet område har jeg liten tro på at de finner ut hvem som har gjort det. Om DU har sett noe som leder til at jeg finner gjerningspersonen(e), gi meg gjerne et tips, skriver hun videre.

Isachsen innrømmer til slutt at hendelsen har satt en «skikkelig støkk» hos henne, og at hun derfor har tatt inn på hotell for natten.

Fikk «versting»-pris

Ikke helt sammenlignbart, men Sophie Elise hadde også en negativ opplevelse i midten av februar, da hun ble tildelt «Gullbarbie»prisen, som er en lite flatterende pris ut ifra omtalen til Redd Barna Ungdom.

«Prisen går til den medie- og reklameaktøren som er best på å få ungdom til å føle seg verst. De nominerte kandidatene bruker ensidige skjønnhetsidealer, gamle kjønnsroller og unødvendig seksualisering for å selge barn og unge noe. Det er urettferdig at noen tjener penger på at ungdom får dårlig psykisk helse! I år kårer vi Gullbarbie for tiende gang», skrev de i en pressemelding.

- Barn og unge har gjennom stemmene de har avgitt i årets kampanje sagt tydelig ifra om at det unødvendige fokuset på seksualisering og kropp i reklameinnhold fra Sophie Elise AS de siste årene har vært skadelig for barn og unges psykiske helse, sa Lea Mariero, leder i Press – Redd Barna Ungdom, i en pressemelding.

Og hun la til:

- Vi mener millionbedriften Sophie Elise AS må ta et større ansvar, gitt den enorme påvirkningskraften influencerbedriften har på barn og unge. Vi har ved flere anledninger forsøkt å invitere Sophie Elise AS til et møte slik at vi kan ha en konstruktiv dialog om hvordan vi mener annonseringen kan endres slik at det.

Reklame

I dag: Knalltilbud på populære turbukser