*Nettavisen* Livsstil.

Kjøper du en av disse Fanta-flaskene aner du ikke hvilken smak du får

Det er fem ulike flasker i pressemeldingen fra Coca-Cola, men nøyaktig hvor mange ulike smaker brusene har vil ikke selskapet avsløre - enda.

Det er fem ulike flasker i pressemeldingen fra Coca-Cola, men nøyaktig hvor mange ulike smaker brusene har vil ikke selskapet avsløre - enda. Foto: (Coca-Cola)

Fanta lanserer flere nye og hemmelige Fanta-smaker, som kommer i helt like flasker.

11.05.20 11:02

Husker du allsmaksbønnene fra Harry Potter-bøkene, der man ikke aner hva slags smak godteriet har før man har tatt en smakebit?

Nå kommer Fanta med en lignende variant i flytende form. Ifølge en pressemelding er det ikke mulig å se hvilken variant du får, så her handler det om «å ha det moro og gjette seg fram til smakene».

Selskapet lover at folk vil oppleve at like flasker smaker forskjellig. Det eneste smakene har til felles, er at de inneholder eplejuice og er uten tilsatt sukker.

Kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises i Norge, Mette Vinther Talberg, vil ikke ut med hvor mange smaker det er snakk om:

– Vi har ikke helt lyst til å avsløre det helt enda. Det er litt av moroa, å finne ut hvor mange det er, sier hun til Nettavisen.

– Men snakker vi to eller 15?

– Det er flere enn to, såpass kan vi si.

Klikk på bildet for å forstørre. Kommunikasjonssjef Mette Vinther Talberg lover at det er minst tre ulike smaker som vil komme i butikkene denne sommeren.

Kommunikasjonssjef Mette Vinther Talberg lover at det er minst tre ulike smaker som vil komme i butikkene denne sommeren. Foto: (Coca-Cola European Partners)

Hun kan love at det i hvert fall én ting smakene ikke har til felles med allsmaksbønnene fra «Harry Potter»:

– Neida, det er ingen vonde smaker. Absolutt ikke. Men det er noen som er litt uvanlige smaker i Norge. Noen litt nye smakskombinasjoner, avslører hun.

– Det er ingenting farlig eller ekkelt, det skal smake godt, legger hun til.

Flaskene lanseres i mai, og skal finnes i butikkene i en begrenset periode frem mot høsten.

Den nye smakskampanjen har fått navnet #WhatTheFanta.

– Vi vet at det alltid er mye interesse blant folk for nye Fanta-smaker i Norge. Dette er vårt første hemmelige smakseksperiment her i landet, og det gjennomføres eksklusivt for en begrenset periode. Vi har hentet inspirasjon i Asia, der de hadde en lignende smakskampanje som ble veldig populær i 2018, forteller Ingrid Halvorsen, Brand Manager i Coca-Cola Norge AS i pressemeldingen.

Det norske Fanta-teamet oppfordrer folk til å ha det moro når de smakstester og gjetter hvilken smak de nettopp har drukket.

– Poenget er ikke nødvendigvis å gjette riktig, men å ha det gøy med å teste ukjente og uvante smaker fra en kald brusflaske som er lik utenpå, men forskjellig inni. Og vi blir veldig glade for alle som deler sine forslag på vår Instagram- og Facebook-side, avslutter Halvorsen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag