Gå til sidens hovedinnhold

Sebastian og Alexander Adams laget caps til 100.000 kroner. Hemmeligholder kundeliste

Varsity Headwear:

Får internasjonal oppmerksomhet for en av verdens mest eksklusive caps.

For seks år siden startet brødrene Sebastian (35) og Alexander Adams (30) opp Varsity Headwear, og har siden den gang levert luksuscaps i både kashmir, merinoull og lin til en stadig voksende kundegruppe.

På få år har brødrenes luksuscapsmerke gjort stor suksess. I tillegg til sin butikk i Oslo, åpnet brødrene to butikker til i 2017. En i St. Tropez og en i Tyskland.

Les også

Norges rikeste under 30 år

Plasseringen på butikken var ingen tilfeldighet. Varsity capsene er luksusvarer, som kjøpesterke kunder ser ut til å like svært godt. De siste årene har capsen blant annet blitt sett på alt fra kongelige til Formel 1-profiler.

Også Marius Borg Høiby, sønnen til Kronprinsesse Mette-Marit, er blitt sett med en av capsene.

Fortsetter å overraske

Nå har Oslo-brødrene fått internasjonal interesse igjen, og har blant annet blitt omtalt i et av verdens ledende luksusmagasin, Robb Report, for deres nye caps.

I flere måneder har nemlig brødrene, sammen med motedesigner Michelle Grønnerød, laget en av verdens mest eksklusive caps. Kanskje også verdens dyreste.

Se video øverst i saken!

Med materialer som gull, norsk lakseskinn og den sjeldne ullen Vicuna fra Peru, har Adams-brødrene brukt over 100.000 norske kroner å produsere capsen.

- Vi har gått «All inn» på alt vi kan, forteller Sebastian Adams til Nettavisen.

Ifølge brødrene var ideen om å lage en av verdens mest eksklusive caps, en naturlig forlengelse av arbeidet de har holdt på med de siste seks årene.

- Det vi er blitt kjent for, som kanskje er vårt mest ikoniske produkt som fikk i gang Varsity på ordentlig, er ull- og kashmircapsene våre. Så denne føles som en veldig naturlig videreføring av det, forteller Alexanders Adams.

Mulig solgt på auksjon

Om gutta i det hele tatt har planer om å selge den, vet de ikke enda. De har heller ikke satt en prislapp på den eksklusive capsen.

- Vi vet ikke akkurat hvordan vi skal selge den. Det gjenstår å finne ut av. Om det blir auksjon eller et eller annet sånt, sier Sebastian og fortsetter:

- Vi har ikke satt noen pris. Vi har bare sagt at hvis vi skal selge den, så må salget dekke kostnadene vi har hatt med å produsere den. Vi har brukt rundt 100.000 kroner, røper han.

nettsiden til Varsity Headwear er imidlertid prisen satt til 100.000 kroner.

Hemmelig kundeliste

Om brødrene allerede har fått henvendelser fra kunder som er interesserte, ønsker de ikke si noe om.

Neste måned tar de den med seg til motemessen i Italia, der de håper den vil vekke interesse.

- Hvem er det som kjøper en caps til 100.000 kroner?

- Det gjenstår å se. Vi har noen kjøpesterke kunder rundt omkring i verden, sier Sebastian og referer blant annet til butikken i St. Tropez.

Les også

Vestlandet på eksklusiv liste i New York Times

Der opplever de nemlig at flere store profiler, alt fra Hollywood-stjerner til ulike kongefamilier, har vist sin interesse for capsene.

- Vi ønsker ikke å navngi noen av kundene våre, men det er spesielt i St. Tropez de store, pengesterke kundene våre er, røper Alexander.

Planen videre er å ta med capsen til St. Tropez der brødrene er sikre på at flere vil bli interessert i kanskje en av verdens aller dyreste caps.

Reklame

Kurs: Dette må du vite om bobler

Kommentarer til denne saken